МАТЕМАТИКА
Вівторок:26.05.20
Тема: Позначення частин числа
цифрами. Дроби з
чисельником 1 як частина цілого. Розв’язування задач.
I. Актуалізація опорних знань
1. Гра «Знаки - втікачі».
72…8...9=18 3…3…8=72
42…18…9=40 40…5…9=85
3…3…9=81 81…9…3=27
2. Виконай!
88 : 4 = К
69 : 3 =
А 88 : 2 =
Р
88 : 8 = О
99 : 3 = Л
60 : 4 = Ф
51 : 3 = С
48 : 3 = Б
63 : 3 = Е
76 : 2 = Н
— Хто з вас читав казку
про Малюка і Карлсона?
— Назвіть автора.
Впізнайте героїв, розв’язавши приклади.
1) Фрекен Бок і Карлсон
розділили порівну 100 плюшок. Скільки плюшок дісталося кожному?
2) Фрекен Бок і Карлсон
розділили порівну 2 плюшки. Скільки плюшок дісталося кожному?
3) Фрекен Бок і Карлсон
розділили порівну 1 плюшку. Скільки плюшок дісталося кожному?
— Чим схожі задачі?
— Поясніть розв’язання
першої задачі.
— Поясніть розв’язання
другої задачі.
2 : 2 = 1 (пл.)
— Які числа вийшли у значенні цих задач?
— Як називаються такі
числа?
— Прочитайте
розв’язання третьої задачі. (2 : 1)
— Поясніть його.
— Який результат вийде
в цьому виразі? (Півплюшки. Діти відповідають усно.)
— Розв’язання одне, а
варіантів відповідей багато. Яка проблема постала перед нами?
1 : 2 = ?
— Чи буде відповідь натуральним числом?
— Чому?
II. Вивчення нового матеріалу.
Пояснення вчителя
— Запропонуйте, як
Фрекен Бок і Карлсон зможуть поділити плюшку.
Спробуйте спочатку це
на паперових плюшках, які лежать у вас на партах.
— Як сказати про те,
скільки дісталося кожному?
— На скільки частин
вони розділили плюшку?
— Скільки таких частин
дісталося кожному?
— Як інакше можна
назвати кожну таку частину?
— У математиці це
називається так: одна друга. Але в задачі потрібно записати результат і кожну
частину позначити числом? Яким буде це число?
— У математиці, щоб
люди розуміли один одного, вибрали таку форму запису:
1
2
— Позначте числом
одну частину плюшки.
— Яким числом позначимо
другу частину?
— Чому? Спробуйте
здогадатися, як називаються ці числа. А підкаже вам те, що плюшку ділили,
дробили, так говорили раніше.
Число 1 називають дробовим числом,
або дробом.
2
Чи знаєте ви, що слово дріб — древнього походження. Воно означає
частину цілого числа, всякого роду дрібниця, крупинка, крихта.
Це слово багатозначне. А в математиці термін «дріб» з’явився 200
років тому.
Чи можемо ми тепер записати значення до третьої задачі?
1 : 2 = 1
2
— Назвіть відповідь до
третьої задачі. (По 1 плюшки
дісталося кожному.)
2
Одна друга — дробове
число, або просто дріб.
ІІІ. Роз виток математичних знань
1. Робота за малюнками (с. 152)
1) Завдання 1007
2) Завдання 1008
— Накресліть такі самі
смужки в зошиті й запишіть, яку частину кожної з них зафарбовано.
2. Робота над задачею (с. 153, завдання 1009) (с. 153, завдання 1010)
— Виміряйте довжину
смужки та знайдіть 1 її.
3
3. Складання та розв’язування задачі за коротким записом (с. 153, завдання
1011) Завдання 1012
4. Розв’язування логічних завдань
1) Завдання
Кам’яне вугілля через деякий час після його видобування вбирає в
себе воду, маса якої становить восьму частину маси вугілля. Маса щойно
видобутого вугілля, взятого для проби, дорівнює 40 кг. Якою буде маса цього
вугілля через деякий час?
ІV . Домашнє завдання
с. 153, завдання 1014;
1015.
21.05.20
Тема: Ділення на двоцифрове число способом добору (51:17).
Задачі на знаходження четвертого пропорційного
І.Актуалізація
опорних знань.
1.Усні обчислення «Мозковий штурм».
Гра «Істинні чи
хибні твердження?»
-Сума чисел 710
і 290 дорівнює 1000. «+»
-Різниця чисел
600 і 150 дорівнює 350. «-»
-Добуток чисел
150 і 2 дорівнює 152. «-»
-Частка чисел
500 і 5 дорівнює 100. «+»
-Число 600
зменшити в 10 разів дорівнює 60. «+»
-Число 9
збільшити в 40 разів дорівнює 360. «+»
490 : 70 = 640 : 80= 320 : 40=
840 :20 = 420 : 60 = 360 : 20=
560 : 80= 540 :
30 = 280 : 70=
180 : 30 = 240 :
60 = 480 : 60=
4. Робота за підручником (с. 132)
Завдання
866
Учні самостійно виписують усі числа, які діляться на 4.
II. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.
Продовження роботи за підручником (с. 130)
Завдання
850
Завдання
851
Завдання
852
Завдання
853
2.Розв'язування
логічної задачі
В одному мішку 48 кг
борошна, а в другому — наполовину менше. Чому дорівнює чверть половини всієї
муки?
3.Робота
за підручником (с. 132)
Завдання 867.
— Розгляньте і поясніть, як виконали ділення.
51:17 = ?
17 • 2 = 34 — число 2 не підходить;
17 • 3 = 51— число 3 підходить.
Отже, 51 : 17 = 3.
Висновок. Щоб поділити 51 на 17, потрібно дібрати таке число, яке
в добутку з числом 17 дасть число 51.
При діленні двоцифрового числа на двоцифрове
при підборі частки доводиться кожного разу перевіряти, яке число вийде при
множенні дільника на передбачувану частку, чи дорівнює воно діленому (тоді частка знайдена правильно), або
менше (більше) за нього (тоді потрібно спробувати інше число, яке,
відповідно, більше або менше за те, що перевірялося).
2. Продовження роботи за
підручником (с. 132)
Завдання 869.
Знайдіть
частку способом добору.
72:18 = 42:14 = 96:24 = 63:21
=
75:25 = 80:16 = 75:15 = 54:18
=
ІІІ.Розвиток
математичних знань.
-Назвіть двоцифрове число, одним із сусідів якого є
найменще трицифрове число?
-Скільки очей у морського їжака, якщо у нього на 3 ока
більше, ніж у звичайного їжака?.
20.05.20
Тема:
Ділення круглого числа на
кругле способом добору (180:60).
I. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ
ЗНАНЬ
1. Прочитайте приклади з однаковими відповідями.
600
: 300 = ; 1000 : 500 = ; 800:400 =
2. Математичний
диктант
• Перший множник 10,
другий — 4. Знайдіть добуток.
• Число 10 збільшіть у 6
разів.
• Перший множник 20,
другий — 5. Знайдіть добуток.
• Ділене 800, дільник 20.
Знайдіть частку.
• Ділене 200, дільник 4.
Знайдіть частку.
• На яке число треба
помножити 9, щоб отримати 900?
• На яке число треба
розділити 49, щоб отримати 7?
• Знайдіть добуток чисел
80 і 4.
• Знайдіть частку чисел
120 і 10.
• Яке число треба
розділити на 5, щоб отримати 100?
• Яке число треба
помножити на 15, щоб отримати 150?
• Знайдіть добуток чисел
20 і 4.
IІ.
ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Ділення
круглих чисел способом добору.
Наприклад:
180 : 30 = ?
30 • 2 = 60 — число 2 не
підходить;
30 • 3 = 90 — число 3 не
підходить;
30 • 4 = 120 — число 4 не
підходить;
30 • 5 = 150 — число 5 не
підходить;
30 • 6 = 180 — число 6
підходить.
Отже, 180 : 30 = 6.
Наприклад:
180 : 60 = 18 дес. : 6
дес. = 3
ІІІ. РОЗВИТОК
МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ
1. Робота за підручником (с. 126)
2. Робота над задачею № 813 с.125 (фото)
Задача 823 с.126
Ціна
Кількість
Вартість
Футболки
65грн
4 шт
?
Тенісні ракетки
?
2шт
60 грн
Мячи
8грн
?
48 грн
3. Розв'язування логічної задачі
В одному мішку 48 кг
борошна, а в другому — наполовину менше. Чому дорівнює чверть половини всієї
муки?
ІV.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
с. 127 , завдання
826; 827.
Тестові
завдання:
1.Знайди значення виразу 90 : 30
а)30;
б)3;
в)27;
2.Знайди значення виразу 80 : (20 : 2)
а)8;
б)2;
в)80;
3.Порівняй значення виразів
700:100+600:10...600:100+700:10
а)< б)>
в)=
4.Знайди частку, якщо ділене - різниця чисел 300 і 30,
а дільник - 30.
а)90
б)27
в)9
5.Перше число х , а друге - у 40 разів менше. Знайди суму цих чисел.
а)х + (х : 40)
б)х+х:40
в)40:х+х
6.Розв'яжи рівняння
600:х=200
а)х=30;
б)х=300;
в)х=3
7.Який вираз є розв'язанням задачі?
За 20 однакових зошитів Артем заплатив 100 грн. Скільки таких зошитів можна
купити за 50 грн?
а)100 : 50 : 20;
б)50 : (100 : 20);
в)50 : 100 : 20
8.Знайди сторону квадрата, периметр якого 80 дм.
а)20 см;
б)20 дм;
в)2 дм;
Вівторок-19.05.20.Тема: Ділення трицифрового числа на
одноцифрове (112 : 7). Задачі з буквеними даними. Ділення круглих чисел на
круглі.
I.
ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Пояснення вчителя
36:4= 45:3
= 120:8=
63:9=
39:
3 = 126:9=
42:7=
84:4
= 114
: 6=
12:3=
86:
2= 112
: 7=
Що можете сказати про частки у кожному стовпчику?
1- й стовпчик — табличне ділення;
2-й стовпчик — позатабличне ділення двоцифрового числа
на одноцифрове;
3-й стовпчик — позатабличне ділення трицифрового числа
на одноцифрове.
— Прокоментуйте розв’язання прикладів другого
стовпчика.
112 : 7 = (70 + 42): 7 = 10 + 6 =
120 : 8 = (80 + 40): 8 = 10 + 5 =
126 : 9 = (90 + 36): 9 = 10 + 4 =
114 : 6 = (60 + 54): 6 = 10 + 9 =
1.Алгоритм
розв’язання.
1. Двоцифрове число розкладаю на зручні
доданки.
2. Ділю на одноцифрове число кожен із
доданків, а знайдені частки додаю.
2. Робота за підручником (с. 123)
Завдання 789
112 : 7 = (70 + 42): 7 = 70 : 7 + 42 : 7 = 10 + 6 = 16
Завдання 790. Письмове виконання завдання з
коментуванням правил.
108:9= 144:8=
126:7= 108:=
112:7= 119:7=
V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ
1.
Продовження роботи за підручником (с. 123)
Завдання
791
Учні знаходять значення виразу зі змінною, якщо а = 9.
99:а = 171:а = 135:а + 68 =
Завдання
792
t
+ t: 5, якщо t = 95, то 95 + 95: 5 = 114.
Завдання
793.
k + k • 3, якщо k = 75; 230
Завдання
794 (фото)
Ознайомившись з умовою задачі, учні складають вираз і
знаходять його значення, якщо а = 60.
Завдання
795.
Самостійне виконання завдання.
(фото)
Завдання
796.
— Уставте такі знаки дій, щоб рівності стали
істинними.
27* 3 * 3 =3 27
* 3 * 3 = 84
3. Розвязування логічних завдань
1) У потязі 11 вагонів. Наш вагон восьмий, якщо вести
рахунок від голови потягу. Яким є цей
вагон, якщо рахувати від хвоста потягу?
2) Скільки аркушів між п’ятим і вісімнадцятим аркушами
альбому?
VI.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.
С. 123-124, завдання 797; 798.
П'ятниця- 15.05.20Тема. Ділення двоцифрового числа на
одноцифрове. Задачі на подвійне зведення до одиниці.
І. Актуалізація опорних знань
1.
Прочитайте вирази з
однаковими відповідями.
45:3= 60 :4=
51:3= 85:5=
2.
Як знайшли невідоме
число ?
3.
Який компонент
невідомий ? Як його знайти ?
х + 396 = 702
2)
Гра «Розшифруй»
Обчислюємо правильно вирази ,
48:3 =
6∙14=… 56:4=…
22:2= 48:8=… 27∙2 =…
3)Гра « Розтопи
сніжинки»
5дм=*см 900см=*м 67см
=*дм*см
*∙6>8∙4
9дм3см=*см
*∙7>35 3)Каліграфічна хвилинка
ІІ. Розвиток математичних знань
1. Повторення прийому обчислень
- З яким прийомом ділення ми працювали на минулому уроці? (
розкладання на зручні доданки)
А який прийом ми ще знаємо ? (
розкладання на розрядні доданки)
2.
Робота за підручником. Завдання 781.
52:4=
92:4=
62:2=
56:8=
39:3=
80:5=
45:3=
84:7=
42:3=
75:5=
3. Задача 783
-Прочитайте умову задачі. Про що говориться в задачі?
Що відомо про Петрика?
Що потрібно дізнатися в задачі?
-Чи можемо ми зразу дізнатися скільки
прапорців вони вирізали за 1 год? Чому? - Чи можемо ми
дізнатися скільки прапорців вирізав Петрик за 1 год? Якою дією? -Чи можемо ми
дізнатися скільки прапорців вирізала Оленка за 1 год? Якою дією? - Чи зможемо ми тепер дізнатися
скільки прапорців вирізали разом за 1 год? Якою дією?
Петрик – за 2
год – 28 пр. ? пр. за 1 год
Оленка – за 3
год – 54 пр.
4)Творча робота
-Змініть питання в задачі так,щоб остання дія була віднімання.
5)Завдання
785 (колективне розв’язування)
-Про що говориться в задачі? Чи можемо ми зразу дізнатися скільки
кілограмів моркви стало на складі? Чому?
-Чи можемо ми дізнатися скільки кілограмів моркви привезли в 8 ящиках?
Чому?
-А чи можемо ми дізнатися скільки кг моркви в 1 ящику? Як? Якою дією?
- Чи можемо ми тепер дізнатися скільки кг моркви привезли? Як?Якою дією?
-Чи можемо ми тепер дізнатися
скільки кілограмів моркви стало на складі? Як? Якою дією?
(За коротким записом – аналіз задачі)
Залишилось – в 4
ящ. - 48кг Привезли – в 8 ящ. - ?кг
Стало – ?кг
- Що нам відомо про
моркву, яка залишилася?
- Що нам відомо про моркву, яку привезли ?
- Що потрібно дізнатися в задачі?
- Що сказано про ящики ?
- Так що ми знайдемо першою дією?
- Що ми знайдемо другою дією?
- Що ми знайдемо третьою дією? Чи
можемо ми сказати ,що задача розв’язана ? Яка відповідь в задачі?
6)Творча робота
- Яка задача називається оберненою ?
Скільки обернених задач можна скласти до даної задачі?
Складемо одну обернену задачу до
даної. Скільки невідомих в задачі ?
Яке число поставимо на місце
першого? Яке на місце другого?
Що буде невідомим в нашій оберненій задачі?
Обернена задача ( На овочевому складі в 4 ящиках
залишилося кілька кілограмів моркви.
Привезли в 8 таких ящиках 96 кг моркви. Скільки кілограмів моркви
залишилося на складі ,якщо всього стало 144кг
?)
-
Задача була про моркву,японці вживають її, але блюдо нашої національної кухні в
яке входить багато компонентів, а зокрема
і морква,їм дуже сподобалося. Що ж це за страва? Так,це – борщ.
ІІІ. Розв’язування логічних задач
Жили – були Трикутник, Квадрат і Круг. У кожного був свій будиночок під
номером :1; 2;3. Один будиночок мав найвищий дах і маленьке віконечко,другий –
теж високий дах і велике вікно, а третій – низький дах і велике вікно.
Відомо,що Трикутник і Круг живуть у будиночках з великими вікнами,а Круг і
Квадрат – у будиночках з високими
дахами. Хто в якому будинку живе?
ІV.Домашнє завдання
С.122,№787 –
розв’язати чарівні ланцюжки,обчисливши
вирази ;№788 – І група ( розв’язати задачу)
Четвер-14.05.20Тема:Ділення двоцифрового числа на одноцифрове виду 39 : 3.
Розв’язування рівнянь.
I.
Контроль, корекція і закріплення знань.
1. Хвилинка каліграфії.
- Записати ряд чисел,
підкреслити ті, які діляться на 2: 12, 9, 4, 3, 7, 10, 20, 8, 15, 18, 21, 6.
2. Обчислити.
(20 + 6) : 2 = 1 кг – 500 г =
(15 + 10) : 5 = 3 м – 3 дм =
(14 + 21) : 7 = 2 год – 5 хв =
(28 + 20) : 4 = 1 кг – 350 г =
(21 + 6) : 3 = 4 м – 2 дм =
( 9 + 9) : 9 = 3 год – 1 год 5 хв
=
II.
Вивчення нового матеріалу.
1.
Підготовча робота
— Назвіть двоцифрові розрядні
числа, які можна розділити на 2 (20; 40;60; 80); на
3 (30; 60; 90).
— Подайте число 36
різними способами у вигляді суми двох доданків, кожний із яких ділиться
на 2.
— Замініть число 72 сумою
зручних доданків, кожний із яких ділиться на
4.
2. Аналіз
способу обчислень
—39 : 3 = (30 + 9) : 3 =
30 : 3 + 9 : 3 = 10 + 3 = 13
(Для того, щоб 39 : 3,
потрібно число 39 розкласти на суму розрядних доданків, а потім кожний з доданків розділити на 3. Результати додати.)
Пам’ятка
Ділення двоцифрового
числа на одноцифрове число
(Прийом на
підставі ділення суми на число)
1) Замінюю ділене сумою
розрядних доданків.
2) Ділю кожний доданок суми на число.
3) Додаю
отримані частки.
3. Первинне закріплення (с. 119 №761 №762). Розв’яжи
задачу за коротким записом.
За 1 годину
Кількість годин
Виготовили тканини
І верстат
?
6
66 м
ІІ верстат
На 2 м більше
5
?
ІІІ. Розвиток математичних знань
1.
Розв’язування рівнянь (с. 120, завдання 768)
22:х=2 х*2=24
(17-14)8х=33
2.
Самостійна робота над задачею (с. 120,
завдання 765)
За 4 дні 6 корів зїдають 48 кг силосу. Скільки кг
силосу зїдає 1 корова за 1 день?
3. Розв’язання логічних завдань
1) Завдання
Як за допомогою шалькових терезів
без гир зважити 14 кг цукру, якщо в торбинці його
16 кг?
2) У двох коробках — 23
олівці. У першій коробці
— на 3 олівці більше, ніж у другій. Скільки олівців у кожній коробці?
Розв’язання
ІV. Домашнє завдання
С. 137–138, завдання 769;
786, 787
Середа---13.05.2020
Тема: Ділення суми на число.
І. Актуалізація
та корекція сенсорного досвіду та опорних знань учнів.
1. Усний рахунок.
30 · 6 + 20
240 : 8 + 70
50 · 9 + 50
360 : 6 + 40
70 · 8 + 40
420 : 7 +
40
40 · 6 + 100
630 : 9 + 30
60 · 7 + 100
350 : 5 + 30
80 · 8 + 100 720
: 8 + 10
2. Каліграфічна хвилинка
Із запропонованих цифр (2,4,6) запишіть
найбільше число (642), найменше (246). Найдіть і запишіть суму цих чисел (888),
«сусідів» цього числа (887, 889.)
3. Математичний диктант
- Ділене
0, дільник 2. Знайти частку.
- Множник
12, множник 2. Знайти
добуток.
- Число 10
збільшити в 6
разів.
- Ділене 270,
дільник 9. Знайти частку.
- Знайти
добуток чисел 80 і 4.
- Знайти
частку чисел 120 і 3.
- У
скільки разів 600 більше, ніж 100?
- На
скільки 600 більше 100?
ІІ.
Сприймання й
усвідомлення учнями нового навчального матеріалу
- Порахуйте,
скільки трикутників?
Кругів? Рядів?
- А скільки всього фігур? Який вираз складемо?
- Скільки фігур у одному ряді?
- Скажіть, скільки трикутників ?
А в одному ряді?
- Скільки кругів? А в одному ряді?
- А скільки всього фігур у одному
ряду?
- Складіть вираз: (18 : 3) + (9 :
3) = 9
- Отже, знаходити
результати ділення суми на число можна по-різному.
2. Знаходження значень виразів Усно
Поділіть суму на число
відповідно до порядку виконання дій у виразах із дужками.
(16 + 8) : 3 = 24 : 3 = 8 (18
+ 30) : 8 = 48 : 8 = 6 (18 + 12) :
3 = 30 : 3 = 10
3. Опрацювання матеріалу
1)
Розгляньте, як можна поділити суму на число іншим способом.
(18
+ 12) : 3 = 18 : 3 + 12 : 3 = 6 + 4 = 10
Щоб поділити суму на число, можна поділити на це число кожний доданок і
знайдені частки додати.
2)
Обчисліть двома способами: (24 + 12) : 4 = 36 : 4 = 24 : 4 + 12 : 4 = 9
3)
Обчисліть зручним способом: (36 + 54) : 6 = 36 : 6 + 54 : 6 = 15
ІІІ. Розвиток
математичних знань.
1.Задача №755 с.118 (фото)
2. Розв’язування прикладів
(24 + 16) : 8
= 170 • 2 – 200 = 90 + 6 ∙ 13 =
24 + 16 : 8 = 360 : 4 + 90 = 200 – 5 • 16 =
3.Геометричний матеріал.
Побудуйте пряму і позначте на ній точку О. Від точки О відкладіть на прямій
у протилежних напрямках відрізки АО = 45 мм і ОВ = 53 мм. Виміряйте та
обчисліть довжину відрізка АВ. (АВ = 98 см)
4.Обчисліть приклади зручним
способом
(6+18) : 3=
(18+30) : 8=
(18+12) : 3=
(24+12) : 4 =
(36+54) : 6=
Ключ
ІV. Домашнє завдання
с.119 №759 №760
Вівторок-12.05.20
Тема:
Множення одноцифрового числа на трицифрове (3 ∙240), Розв’язування
простих задач способом складання рівняння.
І. Актуалізація опорних знань
Каліграфічна хвилинка
Продовж послідовність
3 3 9 3 4 12 3 5
15…… ( таблиця множення на 3 )
- Чому трикутник зайвий?
-
Пригадайте
формулу для обчислення периметру прямокутника, трикутника
Повторити зв'язок між
компонентами при додаванні, відніманні, множенні, діленні.
ІІ. Сприймання нового матеріалу.
Подивіться уважно і
поясніть як було виконано множення
Повторіть правило
ІІІ.
Закріплення вивченого матеріалу
1.
№
724 на с. 114– самостійно.
2.
Розв’язуання задачі № 719 на с. 113 способом складання
рівняння.
І день – 150 кг
346 кг
ІІ
день – Х
3.
Задача
№ 720 на с. 114 – самостійно.
4.
Складання
задачі за схемою розв’язання.
5.
Задача
№ 722 на с. 114
6 т.
на 4 дн. – 48 кг
1 .
на 1 д. - ? кг
Творча робота над задачею. Складіть вираз, за допомогою якого можна дізнатися,
скільки риби потрібно 1 тюленю на тиждень
6.
Розв’язування
задачі геометричного змісту.
Завдання
№ 723 на с. 114
Креслення
ламаної.
7.
Розв’язування
рівнянь № 717 на с. 113
ІV. Домашнє завдання: №725
П'ятниця-08. 05.2020Контрольна робота «Множення і ділення
трицифрових чисел».
(надається особисто
викладачем)
Четвер-07.05.2020
Тема. Множення
одноцифрового числа на двоцифрове (на основі переставної властивості дії
множення) виду 3 ∙ 24.
I.
Актуалізація опорних знань
(50 = 25 • 2; 800 : 40 = 20);
нерівності, у яких поставили знак
«більше» (33 • 3 > 90);
знак «менше» (13 • 3 < 40; 80
< 27 • 3).
Швачка шиє за день 12 сорочок, а її
учениця — на 5 сорочок менше.
Скільки сорочок вони пошиють разом
за 5 днів, якщо працюватимуть з такою самою продуктивністю?
2.
Математичний диктант
- Добуток чисел 15 і 4 збільшіть на
60.
- Частку чисел 800 і 4 зменшіть на
18.
- Периметр квадрата дорівнює 40 см.
Знайдіть довжину сторони квадрата.
- На скільки число 360 більше, ніж
97?
- На скільки число 180 менше 360?
- Збільшіть 32 у 3 рази.
- Зменшіть 100 у 5 разів.
- До 755 додайте 45.
- Від числа 390 відніміть 260.
II. Вивчення
нового матеріалу
Ознайомлення з прийомом обчислень
При множенні одноцифрового числа на двоцифрове ми і
використовуватимемо переставну властивість множення. Від перестановки множників добуток не
міняється.
a • b = b • a
3 • 28 = 28 • 3 = 84.
Знайдіть
добутки.
2 • 23 = 23 • 2 =
4 • 12 = 12 • 4 =
3 • 31 = 31 • 3 = 5 •
11 = 11 • 5 =
Висновок. При множенні
одноцифрового числа на двоцифрове можна використовувати переставний закон дії
множення і помножити двоцифрове число на одноцифрове.
ІІІ.
Розвиток математичних знань
1.
Усне розв’язування задачі
— Скільки метрів хлопчик пробіжить
за 15 с?
2. Самостійне розв’язування задачі
1 вів. 1 день — 2 кг
6 вів. 7 дн.— ?
3. Розв’язування задачі двома способами
Кг
в 1 банці
Кількість
банок
Всього
банок
Всього
кг
1
підїзд
4
кг
6
б.
17
банок
?
кг
2
підїзд
4
кг
?б.
?кг
План розв’язання
1-й спосіб
1) Скільки кілограмів фарби витрати
для ремонту двох під’їздів?
2) Скільки кілограмів фарби
витратили на перший під’їзд?
3) Скільки кілограмів фарби
витратили на другий під’їзд?
2-й спосіб
1) Скільки банок фарби витратили на
другий під’їзд?
3) Скільки кілограмів фарби
витратили на другий під’їзд
Розв’язання (1-й спосіб)
Розв’язання (2-й спосіб)
Задача 693.
Маса одного
предмета
Кількість
Загальна маса
Пиріжки
?
10
шт
500
гр
Цукерки
10
г
?
60
гр
Мандарини
70
г
3
шт
?
Розв’язування
рівнянь
150+Х=300 Х*10=400
230-Х=80 х:2=490
ІV
. Домашнє завдання
№703 №704
Середа-06.05.20ТЕМА: Множення
трицифрового числа на одноцифрове.
1.Обчислити 32*3100*4
а)92;100
б)96;400
в)65;45
г)98;40
2.Обчисли значення виразу: а : 200 *
в, якщо а=600, в=33
а)60
б)90
в)30
г)99
3.Розв'яжіть рівняннях: 4 = 16
а)12
б)64
в)4
г)20
4.Довжина прямокутника а дм, ширина - в дм. Знайти периметр, якщо а=14 см,
в =6 дм
а)7 дм
б)20 дм
в)40 дм
г)28 дм
5.Лялька коштує 45 грн, а конструктор - у 5 разів дешевший. Скільки
коштують лялька та конструктор разом?
а)40
б)54
в)50
г)57
6.Бабуся спекла 12 пиріжків із вишнями, а з картоплею - у 3 рази більше.
Усі пиріжки вона розклала на 4 тарілки. Скільки пиріжків було на кожній
тарілці? Дізнайся:
1)Скільки пиріжків з картоплею?
2) Скільки всього пиріжків?
3) Скільки пиріжків було на кожній з 4 тарілок?
а)10
б)14
в)12
г)16
7.Обчисли:
64 : 16 + 32 * 2
4 * 24 + 480 : 60
а)36; 100
б)48; 106
в)68; 104
г)75; 95
8.При якому значенні р : 3 < 20 є істинною (правильною) ?
а)60
б)90
в)30
9.Перший токар за 5 днів виготовив 40 деталей. Другий токар за день виготовляв
на 2 деталі менше, ніж перший. За скільки днів другий токар виготовить 48
деталей?
1) Скільки деталей виготовив 1 токар за 1 день?
2) Скільки деталей виготовив 2 токар за 1 день?
3) За скільки днів 2 токар виготовить 48 деталей?
а)за 6 днів
б)за 8 днів
в)за 7 днів
г)за 5 днів
Вівторок -05.04.2020
ТЕМА:Множення трицифрового числа на одноцифрове (242 • 3).
I. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
320
• 2 =
230 •3 =
180•4 =
160 •5 =
270 •4 =
2. Математичний диктант
• Зменшіть число 680 на 30.
• Збільшіть число 210 на 450.
• Перший доданок 130, другий 40. Знайдіть суму.
• Зменшуване 980, від’ємник 500. Знайдіть різницю.
• Від 4 сотень відніміть 5 десятків.
• Добуток двох множників дорівнює 600. Перший множник 100. Знайдіть другий множник.
• У скільки разів число 300 більше 30?
• Збільшіть число 12 у 4 рази.
• Зменшіть число 800 у 100 разів.
IІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.
1.
Робота за підручником (с. 112)
Завдання
705
Учні пояснюють за записом, як виконали множення.
242 • 3 = (200 + 40 + 2) □ 3 = 200 □ 3 + 40 □ 3 + 2 □ 3 = 600
+ 120 + 6 = 726
Завдання
706. Письмове виконання завдання з коментуванням правил
Обчисліть та знайдіть значення інших виразів.
ІІІ. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ
Завдання
707. Розв'язування рівнянь
(6+15):х=7 х:(240+20)=2 х*(108-100)=64 х:(180-12)=4
Завдання
708
Ознайомившись з умовою задачі, учні складають її короткий запис та самостійно
розв’язують.
Маса одного пакета з мандиранами-2 кг. Яка маса 125 таких пакетів?
Завдання
709. Усне розв'язування задачі
Маса
8 однакових хлібин -16 кг. Яка маса однієї хлібини?
Завдання
711. Опрацювання матеріалу
Розв’язання задачі двома способами.
За 3 дні 4 вівці з’їдають 24 кг
сіна. Скільки кг сіна з’їдає одна вівця за 1 день?
1-й спосіб. Першою дією дізнаємося масу сіна для 6 овець на 1 день. Другою
дією дізнаємося про масу сіна для 1 вівці на 1 день.
2-й спосіб. Першою дією дізнаємося про масу сіна для 1 вівці на 3 дні.
Другою дією дізнаємося про масу сіна для 1 вівці на 1 день.
Перетворення іменованих чисел
4 м 9 дм = □ дм
3 дм 5 см = □ см
80 мм = □ см
230 см = □ м □ см
Розв'язування логічних завдань
1) Завдання 712.
Мишці до нірки 20 кроків, а кішці до неї — 5 стрибків. Поки кішка зробить
один стрибок, мишка зробить три кроки. Один стрибок кішки дорівнює за довжиною
10 крокам мишки. Чи наздожене кішка мишку?
2) У двох клітках 24 кролики. В одній із них на 4 кролики більше, ніж у
другій. Скільки кроликів у кожній клітці?
ІV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
с.113, завдання 713, 714
Четвер-30.04.2020
Тема: Множення трицифрового числа на одноцифрове (240 • 3).
Розв’язування рівнянь.
І. Актуалізація опорних знань
1) Розв'яжіть приклади.
28* 3= 12*8=
2) Розгляньте записи і поясніть
спосіб обчислення.
240 □ 3 = 24 дес. • 3
= 72 дес. = 720
2. Робота за підручником (с. 111)
Завдання 696
— Розгляньте і поясніть, як виконали
множення.
(240-3 = (200 + 40)-3 =
200-3 + 40-3 = 600 + 120 = 720)
Завдання 697. Письмове виконання
завдання з коментуванням правил
Учні завершують
обчислення та знаходять значення інших виразів, працюючи у зошитах.
360 • 2 = (300 + 60) • 2
=
180 • 2
= (100 + 80) • 2 =
150•4 = 120•8
= 450•2 = 140•5=
ІІ. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ
1. Продовження
роботи за підручником (с. 111)
Завдання 698. Розв'язування рівнянь
Четверо учнів працюють
біля дошки, решта — у зошитах.
150 + х = 300 х • 10 = 400 230 - х = 80 х
: 2 = 490
Завдання 699
Ознайомившись з умовою
задачі, учні складають її короткий запис та самостійно розв’язують.
Ціна
Кількість
Вартість
36 грн
?
9 грн
Завдання 701
Учні коментують, як
знайти невідомі величини за таблицею.
2. Розв'язування
прикладів
230•4 – 300 =
110-5 + 320 = 500 -240-2=
3. Розв'язування
логічних завдань
1) Завдання 702.
Учитель запропонував учням
квитки до театру і до цирку. 15 учнів купили квитки до театру, а 18 — до цирку,
причому 7 учнів купили квитки і до театру, і до цирку. Скільки учнів класу
купили квитки?
2) Бабуся вирішила прикрасити скатертину
яскравою стрічкою. Для цього вона купила 5 м стрічки. Чи вистачить їй цієї
стрічки, щоб обшити скатертину завдовжки 1 м 50 см і завширшки 95 см?
4. Усні
обчислення
1) Кругові приклади.
81:9 + 32 9 -8-55 (41+ 13): 6
11-7-35 (17+ 82): 9 42:6+74
ІII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:
707-709
Середа- 29.04.2020
Тема: «Множення трицифрового числа на одноцифрове
(240 ∙ 3).
Розв’язування рівнянь.
І. Актуалізація
опорних знань.
Порахуй сотнями
▪
Від 100 до 500;
▪
Від 300 до 1000:
▪
Від 900 до 200.
Назви «сусідів» числа:
345, 200, 832
Порахуй «ланцюжком» від 125 до 133, від 206 до 212
ІІ.
Хвилинка каліграфії.
(324; 114; 240 )
ІІІ. Зразок (множення
трицифрового числа на одноцифрове)
240 ∙ 3 = (200 + 40)
∙ 3 =
360 ∙ 2 = (300 + 60)
∙ 2 =
180 ∙ 3 = (100 + 80)
∙ 3 =
2.
Робота в зошитах
150 ∙ 4 = (100 + 50)
∙ 4 =
120 ∙ 8 = (100 + 20)
∙ 8 =
450 ∙ 2 = (400 + 50)
∙ 2 =
140 ∙ 5 = (100 + 40)
∙ 5 =
3. Розв’яжи рівняння
150 + х = 300 230 – х = 80 y ∙
10 = 400 z : 2
= 300
ІV. Знаходження невідомих величин за таблицею.
Маса 1
предмета
Кількість
Загальна
маса
Пиріжки
?
10 шт.
500 г
Цукерки
10 г
?
60 г
Мандарини
70кг
3 шт.
?
Самостійна робота (в
зошитах) №699 і №700
V. Домашнє завдання№ 702, 703, 704
Вівторок 28.04.2020
Вівторок:26.05.20
Тема: Позначення частин числа
цифрами. Дроби з
чисельником 1 як частина цілого. Розв’язування задач.
I. Актуалізація опорних знань
1. Гра «Знаки - втікачі».
72…8...9=18 3…3…8=72
42…18…9=40 40…5…9=85
3…3…9=81 81…9…3=27
2. Виконай!
88 : 4 = К
69 : 3 =
А 88 : 2 =
Р
88 : 8 = О
99 : 3 = Л
60 : 4 = Ф
51 : 3 = С
48 : 3 = Б
63 : 3 = Е
76 : 2 = Н
— Хто з вас читав казку
про Малюка і Карлсона?
— Назвіть автора.
Впізнайте героїв, розв’язавши приклади.
1) Фрекен Бок і Карлсон
розділили порівну 100 плюшок. Скільки плюшок дісталося кожному?
2) Фрекен Бок і Карлсон
розділили порівну 2 плюшки. Скільки плюшок дісталося кожному?
3) Фрекен Бок і Карлсон
розділили порівну 1 плюшку. Скільки плюшок дісталося кожному?
— Чим схожі задачі?
— Поясніть розв’язання
першої задачі.
— Поясніть розв’язання
другої задачі.
2 : 2 = 1 (пл.)
— Які числа вийшли у значенні цих задач?
— Як називаються такі
числа?
— Прочитайте
розв’язання третьої задачі. (2 : 1)
— Поясніть його.
— Який результат вийде
в цьому виразі? (Півплюшки. Діти відповідають усно.)
— Розв’язання одне, а
варіантів відповідей багато. Яка проблема постала перед нами?
1 : 2 = ?
— Чи буде відповідь натуральним числом?
— Чому?
II. Вивчення нового матеріалу.
Пояснення вчителя
— Запропонуйте, як
Фрекен Бок і Карлсон зможуть поділити плюшку.
Спробуйте спочатку це
на паперових плюшках, які лежать у вас на партах.
— Як сказати про те,
скільки дісталося кожному?
— На скільки частин
вони розділили плюшку?
— Скільки таких частин
дісталося кожному?
— Як інакше можна
назвати кожну таку частину?
— У математиці це
називається так: одна друга. Але в задачі потрібно записати результат і кожну
частину позначити числом? Яким буде це число?
— У математиці, щоб
люди розуміли один одного, вибрали таку форму запису:
1
2
— Позначте числом
одну частину плюшки.
— Яким числом позначимо
другу частину?
— Чому? Спробуйте
здогадатися, як називаються ці числа. А підкаже вам те, що плюшку ділили,
дробили, так говорили раніше.
Число 1 називають дробовим числом,
або дробом.
2
Чи знаєте ви, що слово дріб — древнього походження. Воно означає
частину цілого числа, всякого роду дрібниця, крупинка, крихта.
Це слово багатозначне. А в математиці термін «дріб» з’явився 200
років тому.
Чи можемо ми тепер записати значення до третьої задачі?
1 : 2 = 1
2
— Назвіть відповідь до
третьої задачі. (По 1 плюшки
дісталося кожному.)
2
Одна друга — дробове
число, або просто дріб.
ІІІ. Роз виток математичних знань
1. Робота за малюнками (с. 152)
1) Завдання 1007
2) Завдання 1008
— Накресліть такі самі
смужки в зошиті й запишіть, яку частину кожної з них зафарбовано.
2. Робота над задачею (с. 153, завдання 1009) (с. 153, завдання 1010)
— Виміряйте довжину
смужки та знайдіть 1 її.
3
3. Складання та розв’язування задачі за коротким записом (с. 153, завдання
1011) Завдання 1012
4. Розв’язування логічних завдань
1) Завдання
Кам’яне вугілля через деякий час після його видобування вбирає в
себе воду, маса якої становить восьму частину маси вугілля. Маса щойно
видобутого вугілля, взятого для проби, дорівнює 40 кг. Якою буде маса цього
вугілля через деякий час?
ІV . Домашнє завдання
с. 153, завдання 1014;
1015.
21.05.20
Тема: Ділення на двоцифрове число способом добору (51:17).
Задачі на знаходження четвертого пропорційного
І.Актуалізація
опорних знань.
1.Усні обчислення «Мозковий штурм».
Гра «Істинні чи
хибні твердження?»
-Сума чисел 710
і 290 дорівнює 1000. «+»
-Різниця чисел
600 і 150 дорівнює 350. «-»
-Добуток чисел
150 і 2 дорівнює 152. «-»
-Частка чисел
500 і 5 дорівнює 100. «+»
-Число 600
зменшити в 10 разів дорівнює 60. «+»
-Число 9
збільшити в 40 разів дорівнює 360. «+»
490 : 70 = 640 : 80= 320 : 40=
840 :20 = 420 : 60 = 360 : 20=
560 : 80= 540 :
30 = 280 : 70=
180 : 30 = 240 :
60 = 480 : 60=
4. Робота за підручником (с. 132)
Завдання
866
Учні самостійно виписують усі числа, які діляться на 4.
II. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.
Продовження роботи за підручником (с. 130)
Завдання
850
Завдання
851
Завдання
852
Завдання
853
2.Розв'язування
логічної задачі
В одному мішку 48 кг
борошна, а в другому — наполовину менше. Чому дорівнює чверть половини всієї
муки?
3.Робота
за підручником (с. 132)
Завдання 867.
— Розгляньте і поясніть, як виконали ділення.
51:17 = ?
17 • 2 = 34 — число 2 не підходить;
17 • 3 = 51— число 3 підходить.
Отже, 51 : 17 = 3.
Висновок. Щоб поділити 51 на 17, потрібно дібрати таке число, яке
в добутку з числом 17 дасть число 51.
При діленні двоцифрового числа на двоцифрове
при підборі частки доводиться кожного разу перевіряти, яке число вийде при
множенні дільника на передбачувану частку, чи дорівнює воно діленому (тоді частка знайдена правильно), або
менше (більше) за нього (тоді потрібно спробувати інше число, яке,
відповідно, більше або менше за те, що перевірялося).
2. Продовження роботи за
підручником (с. 132)
Завдання 869.
Знайдіть
частку способом добору.
72:18 = 42:14 = 96:24 = 63:21
=
75:25 = 80:16 = 75:15 = 54:18
=
ІІІ.Розвиток
математичних знань.
-Назвіть двоцифрове число, одним із сусідів якого є
найменще трицифрове число?
-Скільки очей у морського їжака, якщо у нього на 3 ока
більше, ніж у звичайного їжака?.
20.05.20
Тема: Ділення круглого числа на кругле способом добору (180:60).
I. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ
ЗНАНЬ
1. Прочитайте приклади з однаковими відповідями.
600
: 300 = ; 1000 : 500 = ; 800:400 =
2. Математичний
диктант
• Перший множник 10,
другий — 4. Знайдіть добуток.
• Число 10 збільшіть у 6
разів.
• Перший множник 20,
другий — 5. Знайдіть добуток.
• Ділене 800, дільник 20.
Знайдіть частку.
• Ділене 200, дільник 4.
Знайдіть частку.
• На яке число треба
помножити 9, щоб отримати 900?
• На яке число треба
розділити 49, щоб отримати 7?
• Знайдіть добуток чисел
80 і 4.
• Знайдіть частку чисел
120 і 10.
• Яке число треба
розділити на 5, щоб отримати 100?
• Яке число треба
помножити на 15, щоб отримати 150?
• Знайдіть добуток чисел
20 і 4.
IІ.
ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Ділення
круглих чисел способом добору.
Наприклад:
180 : 30 = ?
30 • 2 = 60 — число 2 не
підходить;
30 • 3 = 90 — число 3 не
підходить;
30 • 4 = 120 — число 4 не
підходить;
30 • 5 = 150 — число 5 не
підходить;
30 • 6 = 180 — число 6
підходить.
Отже, 180 : 30 = 6.
Наприклад:
180 : 60 = 18 дес. : 6
дес. = 3
ІІІ. РОЗВИТОК
МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ
1. Робота за підручником (с. 126)
2. Робота над задачею № 813 с.125 (фото)
Задача 823 с.126
|
|
Ціна |
Кількість |
Вартість |
|
Футболки |
65грн |
4 шт |
? |
|
Тенісні ракетки |
? |
2шт |
60 грн |
|
Мячи |
8грн |
? |
48 грн |
3. Розв'язування логічної задачі
В одному мішку 48 кг
борошна, а в другому — наполовину менше. Чому дорівнює чверть половини всієї
муки?
ІV.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
с. 127 , завдання
826; 827.
Тестові
завдання:
1.Знайди значення виразу 90 : 30
а)30;
б)3;
в)27;
2.Знайди значення виразу 80 : (20 : 2)
а)8;
б)2;
в)80;
3.Порівняй значення виразів
700:100+600:10...600:100+700:10
а)< б)>
в)=
4.Знайди частку, якщо ділене - різниця чисел 300 і 30,
а дільник - 30.
а)90
б)27
в)9
5.Перше число х , а друге - у 40 разів менше. Знайди суму цих чисел.
а)х + (х : 40)
б)х+х:40
в)40:х+х
6.Розв'яжи рівняння
600:х=200
а)х=30;
б)х=300;
в)х=3
7.Який вираз є розв'язанням задачі?
За 20 однакових зошитів Артем заплатив 100 грн. Скільки таких зошитів можна
купити за 50 грн?
а)100 : 50 : 20;
б)50 : (100 : 20);
в)50 : 100 : 20
8.Знайди сторону квадрата, периметр якого 80 дм.
а)20 см;
б)20 дм;
в)2 дм;
Тема: Ділення трицифрового числа на
одноцифрове (112 : 7). Задачі з буквеними даними. Ділення круглих чисел на
круглі.
I.
ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Пояснення вчителя
36:4= 45:3
= 120:8=
63:9=
39:
3 = 126:9=
42:7=
84:4
= 114
: 6=
12:3=
86:
2= 112
: 7=
Що можете сказати про частки у кожному стовпчику?
1- й стовпчик — табличне ділення;
2-й стовпчик — позатабличне ділення двоцифрового числа
на одноцифрове;
3-й стовпчик — позатабличне ділення трицифрового числа
на одноцифрове.
— Прокоментуйте розв’язання прикладів другого
стовпчика.
112 : 7 = (70 + 42): 7 = 10 + 6 =
120 : 8 = (80 + 40): 8 = 10 + 5 =
126 : 9 = (90 + 36): 9 = 10 + 4 =
114 : 6 = (60 + 54): 6 = 10 + 9 =
1.Алгоритм
розв’язання.
1. Двоцифрове число розкладаю на зручні
доданки.
2. Ділю на одноцифрове число кожен із
доданків, а знайдені частки додаю.
2. Робота за підручником (с. 123)
Завдання 789
112 : 7 = (70 + 42): 7 = 70 : 7 + 42 : 7 = 10 + 6 = 16
Завдання 790. Письмове виконання завдання з
коментуванням правил.
108:9= 144:8=
126:7= 108:=
112:7= 119:7=
V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ
1.
Продовження роботи за підручником (с. 123)
Завдання
791
Учні знаходять значення виразу зі змінною, якщо а = 9.
99:а = 171:а = 135:а + 68 =
Завдання
792
t
+ t: 5, якщо t = 95, то 95 + 95: 5 = 114.
Завдання
793.
k + k • 3, якщо k = 75; 230
Завдання
794 (фото)
Ознайомившись з умовою задачі, учні складають вираз і
знаходять його значення, якщо а = 60.
Завдання
795.
Самостійне виконання завдання.
(фото)
Завдання
796.
— Уставте такі знаки дій, щоб рівності стали
істинними.
27* 3 * 3 =3 27
* 3 * 3 = 84
3. Розвязування логічних завдань
1) У потязі 11 вагонів. Наш вагон восьмий, якщо вести
рахунок від голови потягу. Яким є цей
вагон, якщо рахувати від хвоста потягу?
2) Скільки аркушів між п’ятим і вісімнадцятим аркушами
альбому?
VI.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.
С. 123-124, завдання 797; 798.
Тема. Ділення двоцифрового числа на
одноцифрове. Задачі на подвійне зведення до одиниці.
І. Актуалізація опорних знань
1.
Прочитайте вирази з
однаковими відповідями.
45:3= 60 :4=
51:3= 85:5=
2.
Як знайшли невідоме
число ?
3.
Який компонент
невідомий ? Як його знайти ?
х + 396 = 702
2)
Гра «Розшифруй»
Обчислюємо правильно вирази ,
48:3 =
6∙14=… 56:4=…
22:2= 48:8=… 27∙2 =…
3)Гра « Розтопи
сніжинки»
5дм=*см 900см=*м 67см
=*дм*см
*∙6>8∙4
9дм3см=*см
*∙7>35 3)Каліграфічна хвилинка
ІІ. Розвиток математичних знань
1. Повторення прийому обчислень
- З яким прийомом ділення ми працювали на минулому уроці? (
розкладання на зручні доданки)
А який прийом ми ще знаємо ? (
розкладання на розрядні доданки)
2.
Робота за підручником. Завдання 781.
52:4=
92:4=
62:2=
56:8=
39:3=
80:5=
45:3=
84:7=
42:3=
75:5=
3. Задача 783
-Прочитайте умову задачі. Про що говориться в задачі?
Що відомо про Петрика?
Що потрібно дізнатися в задачі?
Петрик – за 2
год – 28 пр. ? пр. за 1 год
Оленка – за 3
год – 54 пр.
4)Творча робота
-Змініть питання в задачі так,щоб остання дія була віднімання.
5)Завдання
785 (колективне розв’язування)
-Про що говориться в задачі? Чи можемо ми зразу дізнатися скільки
кілограмів моркви стало на складі? Чому?
-Чи можемо ми дізнатися скільки кілограмів моркви привезли в 8 ящиках?
Чому?
-А чи можемо ми дізнатися скільки кг моркви в 1 ящику? Як? Якою дією?
- Чи можемо ми тепер дізнатися скільки кг моркви привезли? Як?Якою дією?
-Чи можемо ми тепер дізнатися
скільки кілограмів моркви стало на складі? Як? Якою дією?
(За коротким записом – аналіз задачі)
Залишилось – в 4
ящ. - 48кг Привезли – в 8 ящ. - ?кг
Стало – ?кг
- Що нам відомо про
моркву, яка залишилася?
- Що нам відомо про моркву, яку привезли ?
- Що потрібно дізнатися в задачі?
- Що сказано про ящики ?
- Так що ми знайдемо першою дією?
- Що ми знайдемо другою дією?
- Що ми знайдемо третьою дією? Чи
можемо ми сказати ,що задача розв’язана ? Яка відповідь в задачі?
6)Творча робота
- Яка задача називається оберненою ?
Скільки обернених задач можна скласти до даної задачі?
Складемо одну обернену задачу до
даної. Скільки невідомих в задачі ?
Яке число поставимо на місце
першого? Яке на місце другого?
Що буде невідомим в нашій оберненій задачі?
Обернена задача ( На овочевому складі в 4 ящиках
залишилося кілька кілограмів моркви.
Привезли в 8 таких ящиках 96 кг моркви. Скільки кілограмів моркви
залишилося на складі ,якщо всього стало 144кг
?)
-
Задача була про моркву,японці вживають її, але блюдо нашої національної кухні в
яке входить багато компонентів, а зокрема
і морква,їм дуже сподобалося. Що ж це за страва? Так,це – борщ.
ІІІ. Розв’язування логічних задач
Жили – були Трикутник, Квадрат і Круг. У кожного був свій будиночок під
номером :1; 2;3. Один будиночок мав найвищий дах і маленьке віконечко,другий –
теж високий дах і велике вікно, а третій – низький дах і велике вікно.
Відомо,що Трикутник і Круг живуть у будиночках з великими вікнами,а Круг і
Квадрат – у будиночках з високими
дахами. Хто в якому будинку живе?
ІV.Домашнє завдання
Тема:Ділення двоцифрового числа на одноцифрове виду 39 : 3.
Розв’язування рівнянь.
I.
Контроль, корекція і закріплення знань.
1. Хвилинка каліграфії.
- Записати ряд чисел,
підкреслити ті, які діляться на 2: 12, 9, 4, 3, 7, 10, 20, 8, 15, 18, 21, 6.
2. Обчислити.
(20 + 6) : 2 = 1 кг – 500 г =
(15 + 10) : 5 = 3 м – 3 дм =
(14 + 21) : 7 = 2 год – 5 хв =
(28 + 20) : 4 = 1 кг – 350 г =
(21 + 6) : 3 = 4 м – 2 дм =
( 9 + 9) : 9 = 3 год – 1 год 5 хв
=
II.
Вивчення нового матеріалу.
1.
Підготовча робота
— Назвіть двоцифрові розрядні
числа, які можна розділити на 2 (20; 40;60; 80); на
3 (30; 60; 90).
— Подайте число 36
різними способами у вигляді суми двох доданків, кожний із яких ділиться
на 2.
— Замініть число 72 сумою
зручних доданків, кожний із яких ділиться на
4.
2. Аналіз
способу обчислень
—39 : 3 = (30 + 9) : 3 =
30 : 3 + 9 : 3 = 10 + 3 = 13
(Для того, щоб 39 : 3,
потрібно число 39 розкласти на суму розрядних доданків, а потім кожний з доданків розділити на 3. Результати додати.)
Пам’ятка
Ділення двоцифрового
числа на одноцифрове число
(Прийом на
підставі ділення суми на число)
1) Замінюю ділене сумою
розрядних доданків.
2) Ділю кожний доданок суми на число.
3) Додаю
отримані частки.
3. Первинне закріплення (с. 119 №761 №762). Розв’яжи
задачу за коротким записом.
|
|
За 1 годину |
Кількість годин |
Виготовили тканини |
|
І верстат |
? |
6 |
66 м |
|
ІІ верстат |
На 2 м більше |
5 |
? |
ІІІ. Розвиток математичних знань
1.
Розв’язування рівнянь (с. 120, завдання 768)
22:х=2 х*2=24
(17-14)8х=33
2.
Самостійна робота над задачею (с. 120,
завдання 765)
За 4 дні 6 корів зїдають 48 кг силосу. Скільки кг
силосу зїдає 1 корова за 1 день?
3. Розв’язання логічних завдань
1) Завдання
Як за допомогою шалькових терезів
без гир зважити 14 кг цукру, якщо в торбинці його
16 кг?
2) У двох коробках — 23
олівці. У першій коробці
— на 3 олівці більше, ніж у другій. Скільки олівців у кожній коробці?
Розв’язання
ІV. Домашнє завдання
С. 137–138, завдання 769;
786, 787
Середа---13.05.2020
Тема: Ділення суми на число.
І. Актуалізація
та корекція сенсорного досвіду та опорних знань учнів.
1. Усний рахунок.
30 · 6 + 20
240 : 8 + 70
50 · 9 + 50
360 : 6 + 40
70 · 8 + 40
420 : 7 +
40
40 · 6 + 100
630 : 9 + 30
60 · 7 + 100
350 : 5 + 30
80 · 8 + 100 720
: 8 + 10
2. Каліграфічна хвилинка
Із запропонованих цифр (2,4,6) запишіть
найбільше число (642), найменше (246). Найдіть і запишіть суму цих чисел (888),
«сусідів» цього числа (887, 889.)
3. Математичний диктант
- Ділене
0, дільник 2. Знайти частку.
- Множник
12, множник 2. Знайти
добуток.
- Число 10
збільшити в 6
разів.
- Ділене 270,
дільник 9. Знайти частку.
- Знайти
добуток чисел 80 і 4.
- Знайти
частку чисел 120 і 3.
- У
скільки разів 600 більше, ніж 100?
- На
скільки 600 більше 100?
ІІ.
Сприймання й
усвідомлення учнями нового навчального матеріалу
Кругів? Рядів?
- А скільки всього фігур? Який вираз складемо?
- Скільки фігур у одному ряді?
- Скажіть, скільки трикутників ?
А в одному ряді?
- Скільки кругів? А в одному ряді?
- А скільки всього фігур у одному
ряду?
- Складіть вираз: (18 : 3) + (9 :
3) = 9
- Отже, знаходити
результати ділення суми на число можна по-різному.
2. Знаходження значень виразів Усно
Поділіть суму на число
відповідно до порядку виконання дій у виразах із дужками.
(16 + 8) : 3 = 24 : 3 = 8 (18
+ 30) : 8 = 48 : 8 = 6 (18 + 12) :
3 = 30 : 3 = 10
3. Опрацювання матеріалу
1)
Розгляньте, як можна поділити суму на число іншим способом.
(18
+ 12) : 3 = 18 : 3 + 12 : 3 = 6 + 4 = 10
Щоб поділити суму на число, можна поділити на це число кожний доданок і
знайдені частки додати.
2)
Обчисліть двома способами: (24 + 12) : 4 = 36 : 4 = 24 : 4 + 12 : 4 = 9
3)
Обчисліть зручним способом: (36 + 54) : 6 = 36 : 6 + 54 : 6 = 15
ІІІ. Розвиток
математичних знань.
1.Задача №755 с.118 (фото)
2. Розв’язування прикладів
(24 + 16) : 8
= 170 • 2 – 200 = 90 + 6 ∙ 13 =
24 + 16 : 8 = 360 : 4 + 90 = 200 – 5 • 16 =
3.Геометричний матеріал.
Побудуйте пряму і позначте на ній точку О. Від точки О відкладіть на прямій
у протилежних напрямках відрізки АО = 45 мм і ОВ = 53 мм. Виміряйте та
обчисліть довжину відрізка АВ. (АВ = 98 см)
4.Обчисліть приклади зручним
способом
(6+18) : 3=
(18+30) : 8=
(18+12) : 3=
(24+12) : 4 =
(36+54) : 6=
Ключ
ІV. Домашнє завдання
с.119 №759 №760
Тема:
Множення одноцифрового числа на трицифрове (3 ∙240), Розв’язування
простих задач способом складання рівняння.
І. Актуалізація опорних знань
Каліграфічна хвилинка
Продовж послідовність
3 3 9 3 4 12 3 5
15…… ( таблиця множення на 3 )
-
Пригадайте
формулу для обчислення периметру прямокутника, трикутника
Повторити зв'язок між
компонентами при додаванні, відніманні, множенні, діленні.
ІІ. Сприймання нового матеріалу.
Подивіться уважно і
поясніть як було виконано множення
Повторіть правило
ІІІ.
Закріплення вивченого матеріалу
1.
№
724 на с. 114– самостійно.
2.
Розв’язуання задачі № 719 на с. 113 способом складання
рівняння.
346 кг
ІІ
день – Х
3.
Задача
№ 720 на с. 114 – самостійно.
4.
Складання
задачі за схемою розв’язання.
5.
Задача
№ 722 на с. 114
6 т.
на 4 дн. – 48 кг
1 .
на 1 д. - ? кг
Творча робота над задачею. Складіть вираз, за допомогою якого можна дізнатися,
скільки риби потрібно 1 тюленю на тиждень
6.
Розв’язування
задачі геометричного змісту.
Завдання
№ 723 на с. 114
Креслення
ламаної.
7.
Розв’язування
рівнянь № 717 на с. 113
ІV. Домашнє завдання: №725
Контрольна робота «Множення і ділення трицифрових чисел».
(надається особисто
викладачем)
Кг
в 1 банці
Кількість
банок
Всього
банок
Всього
кг
1
підїзд
4
кг
6
б.
17
банок
?
кг
2
підїзд
4
кг
?б.
?кг
Маса одного
предмета
Кількість
Загальна маса
Пиріжки
?
10
шт
500
гр
Цукерки
10
г
?
60
гр
Мандарини
70
г
3
шт
?
ТЕМА: Множення
трицифрового числа на одноцифрове.
1.Обчислити 32*3100*4
а)92;100
б)96;400
в)65;45
г)98;40
2.Обчисли значення виразу: а : 200 *
в, якщо а=600, в=33
а)60
б)90
в)30
г)99
3.Розв'яжіть рівняннях: 4 = 16
а)12
б)64
в)4
г)20
4.Довжина прямокутника а дм, ширина - в дм. Знайти периметр, якщо а=14 см,
в =6 дм
а)7 дм
б)20 дм
в)40 дм
г)28 дм
5.Лялька коштує 45 грн, а конструктор - у 5 разів дешевший. Скільки
коштують лялька та конструктор разом?
а)40
б)54
в)50
г)57
6.Бабуся спекла 12 пиріжків із вишнями, а з картоплею - у 3 рази більше.
Усі пиріжки вона розклала на 4 тарілки. Скільки пиріжків було на кожній
тарілці? Дізнайся:
1)Скільки пиріжків з картоплею?
2) Скільки всього пиріжків?
3) Скільки пиріжків було на кожній з 4 тарілок?
а)10
б)14
в)12
г)16
7.Обчисли:
64 : 16 + 32 * 2
4 * 24 + 480 : 60
а)36; 100
б)48; 106
в)68; 104
г)75; 95
8.При якому значенні р : 3 < 20 є істинною (правильною) ?
а)60
б)90
в)30
9.Перший токар за 5 днів виготовив 40 деталей. Другий токар за день виготовляв
на 2 деталі менше, ніж перший. За скільки днів другий токар виготовить 48
деталей?
1) Скільки деталей виготовив 1 токар за 1 день?
2) Скільки деталей виготовив 2 токар за 1 день?
3) За скільки днів 2 токар виготовить 48 деталей?
а)за 6 днів
б)за 8 днів
в)за 7 днів
г)за 5 днів
І. Актуалізація опорних знань
Ціна
|
Кількість
|
Вартість
|
36 грн
|
?
|
9 грн
|
Маса 1
предмета
|
Кількість
|
Загальна
маса
|
|
Пиріжки
|
?
|
10 шт.
|
500 г
|
Цукерки
|
10 г
|
?
|
60 г
|
Мандарини
|
70кг
|
3 шт.
|
?
|
І. Мотивація діяльності
1.Вправа
«Мозковий штурм»
Задача. Школярі вирушили на екскурсію. Вони
проїхали 34
км, їм залишилося проїхати ще 136
км. Яку відстань подолали школярі від Богодухова до Харкова?
Було — ?
Проїхали — 34 км
Залишилося — 136
км
34 + 136 = 170(км)
160км — таксі; 170
км — автобус ; 180 км — потяг.
Відстань від
Лебедина до Харкова – 170 км.
II. Актуалізація опорних знань
1.Усний
рахунок «Ланцюжок прикладів»
(250 + 150) · 2 :
100 : 4 · 10 =
20 грн грн.
коштує квиток для дорослих. Це у 4 рази
більше, ніж коштує дитячий квиток. Скільки коштує дитячий квиток?
2.Каліграфічна
хвилинка (цифра 5)
Збільшіть 5 у 10 раз; у 100 раз; помножте на 1.
ІІ. Вивчення нового матеріалу
1.Пояснення нового
матеріалу
36; 43.
(6
+ 3) · 2
I
спосіб. (6
+ 3) · 2 = 9 · 2 =
II
спосіб. 6
· 2 + 3 · 2 = 12 + 6 =
б) Робота за підручником (с. 108)
2)
Помнож на одноцифрове число кількість десятків і одиниць, а знайдені добутки
додай.
1.Первинне закріплення
А) закінчити розв’язання прикладів № 680
(усно)
2.
Формування обчислювальних навичок
а) колективно Гра
«Утвори речення»
Слон –
найбільший сухопутний ссавець. Його маса
досягає 8 тонн. Сам хобот важить … кг.
Слон живе …. років. За день в
середньому він випиває … л води і з’їдає ... кг трави.
23 · 6 = 14 · 5 =
67 · 3 = 84 · 4 =
б)
самостійно № 680
ІІІ.Робота над задачами.
а) задача №678
В оновленому
павільйоні на нас чекають ведмеді. Це
всеїдні хижаки. Та найбільше вони полюбляють ласувати медом, У великій кількості поїдають ягоди.
Улюблені – малина і чорниця.
Ведмедю принесли 2 бочки меду по 24 кг у кожній.
Скільки кілограмів меду з’їв ведмідь?
За день ведмідь з’їв 4 банки малини по 15 кг у кожній та 5 банок чорниці
по 2 кг у кожній. У скільки разів більше малини
з’їв ведмідь?
—
Ми наближаємося до вольєрів тигрів та левів. Вони живуть поруч і завжди
сперечаються, чий вольєр більший. Допоможемо їм це з’ясувати. Знайдіть периметр
вольєра тигра, якщо одна сторона його дорівнює 7 м.
Р = 7 · 4 = 28 м
—
Знайдіть периметр вольєра лева, якщо довжина дорівнює 8 метрів, а ширина — 6
метрів.
—
Що можемо сказати про їх вольєри?
Вправа
«Зроби твердження істинним»
— Насамкінець ми дійшли до павільйона із бегемотом. Це
теж тварина гігант.
Гіпопотам (це його друга назва) у зоопарку контролює процес
заготівлі кормів.
Скільки привезли сіна?
Скільки центнерів овочів?
Скільки центнерів м’яса?
Бегемот з’їдає за добу 45 кг трави, а корова може з’їсти
стільки трави, скільки 2 бегемоти. Скільки трави за добу з’їсть корова?
ІV. Домашнє завдання: С.
109, приклади №686, задача № 687
П'ятниця 24.04.2020
Четвер-23.04.2020
а
|
700
|
50
|
300
|
1000
|
400
|
200
|
b
|
100
|
10
|
10
|
100
|
100
|
10
|
а:b
|
Наприклад:

Наприклад:3) Якщо у виразах є дужки, то спочатку виконують дії в дужках.
![]() |
Наприклад:


Вівторок -21.04.2020
П'ятниця -17.04.2020
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
щ
|
і
|
у
|
ь
|
с
|
в
|
д
|
е
|
т
|
р
|
24 : 8 · 0 =
|
||
0 · 6 + 7 =
|
||
1 · 3 · 2 =
|
||
8 : 8 · 9 =
|
||
1 · 7 : 7 =
|
||
12 : 6 · 2 =
|
||
45 : 45 · 8 =
|
||
63 : 7 : 8 =
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
0
|
м
|
п
|
р
|
с
|
а
|
г
|
д
|
к
|
і
|
0 · 2 + 7 · 1 =
|
||
0 · 4 · 7 =
|
||
6 : 6 + 9 : 9 =
|
||
16 : 2 · 0 =
|
||
64 : ( 8 · 8) =
|
||
9 · 0 : 4 =
|
||
7 · 0 + 6 =
|
||
1
· 5 + 0 =
|
|
27
|
1
|
63
|
0
|
40
|
32
|
72
|
Д
|
О
|
К
|
В
|
Ч
|
И
|
А
|
Вівторок -14.04.2020
П'ятниця 10.04.2020
Четвер 09.04.2020
Тема:.Множення числа на
0 і множення 0 на число.
Розв’язування задач.
1. Актуалізація опорних знань.
1. - Прочитайте уважно:
„ Доданок, доданок, сума; зменшуване, від’ємник, різниця; ділене,
дільник, частка. ”
- Назви компонентів якої дії ви не почули?
- Назвіть компоненти дії множення.
- Що означає 1 множник?
- Що означає 2 множник?
- Продовжить речення: „ Дія множення – це…”
- Роздивіться записи. Поміркуйте, яке завдання треба виконати?
12+12+12+12 = 12 ∙ 4
30+30+30 = 30 ∙ 3
а+а+а+а+а = а ∙ 5
- Який вираз одержали?
- Тепер виконайте обернену операцію: замініть множення додаванням:
99 ∙ 2 = 99+99
18 ∙ 4 = 18+18+18+18
х ∙ 3 = х+х+х
- Замініть
множення додаванням і знайдіть значення виразів:
15 ∙ 3 =…
34 ∙ 1 =…
25 ∙ 2 =… 50 ∙ 0 =…
2. Вивчення нового матеріалу.
Пропоную вам дослідити випадки множення, в яких одним з множників є 1 чи
0. Також повправлятись у розв’язанні задач..
Розв’яжіть приклади. №556
Виконайте дії.
0 ∙ 3 =…
0 ∙ 6 =…
0 ∙ 4 =…
Знайдіть значення виразів, використовуючи переставну властивість дії
множення:
3 ∙ 0 =…
6 ∙ 0 =…
4 ∙ 0 =…
а ∙ 0 =…
5∙0
=... 0∙9
=... 50∙0
=... 0∙356 =...
7∙1
=...
1∙8 =... 34∙1
=... 1∙706 =...
Вова Вовченко вихвалявся, що самий перший в класі обчислив вирази.
Давайте перевіримо, чи правильно він їх обчислив.
52∙( 48-47)=1(52)
28:4∙0=7(0)
1∙8∙3=3(24)
9∙0∙8=72(0)
21 : 7
· 8
|
1 · 17
+ 45
|
||
9 · 8 –
71 : 71
|
36 : 9
· 8
|
48 : 6
+ 22
|
|
(33 –
33) · 33
|
72 : 0
· 5
|
7 · 3 +
0 · 5
|
|
961 :
961 + 1
|
24 + 8
· 9
|
0 · 21
+ 0 · 79
|
|
0 : 6 +
36 : 6
|
8 · 8 –
8 · 0
|
126 : 1
+ 40
|
|
640 –
40 : 40
|
(364 –
364) : 8
|
7 · 0 +
28
|

Тема уроку: Переставний, сполучний і розподільний закони множення

Комментарии
Отправить комментарий