Тема: Будь-який
вчинок завжди має наслідки. Пустощі чи
правопорушення?
І. Мотивація навчальної діяльності.
1.Гра Що потрібно робити,
щоб?..
- А
зараз ми пограємо у гру. Я вам прочитаю речення, а ви маєте його закінчити.
Бути добрим —
Бути ввічливим —
Бути працьовитим—
Бути милосердним—
Бути щедрим—
Добре вчитись—
Бути сумлінним—
ІІ. Вивчення нового матеріалу
1.Робота за підручником (с. 135-139)
— Розгляньте малюнки на с. 136-137. Що вчинили діти? Які
наслідкитаких учинків?
— Як ви розумієте
словопокарання?
— Прочитайте про це у тлумачному словничку на с. 137.
Робота в
парі
— Об’єднайтеся в пари.Обговоріть,
що може трапитися, якщо:
·залізти в чужу машину;
·кинути камінь у вікно трамвая або потяга;
·спалити кнопку виклику в ліфті;
·приклеїти жувальну гумку на стілець;
·стояти на варті, поки інші крадуть диски з кіоску;
·кинути петарду під ноги перехожому.
— Прочитайте і поясніть народну
мудрість на с. 137.(учні висловлюють свою думку)
2.Робота за підручником (с. 139-141)
-Я вам прочитаю текст, а ви будьте дуже уважними бо потім треба буде
відповісти на запитання.
-— Що нового ви дізналися?
—
Розгляньте малюнки на с. 141. Розкажіть, чому відмінили виставув цирку?
—
Запам’ятайте! Від пустощів до злочину —
один крок!
Робота
в групі
—
Розподіліть вчинки
на дві групи: пустощі та правопорушення. Пояснітьсвій вибір. Обговоріть, якими можуть бути наслідки цих
вчинків.
—
Розмальовування стін у під’їзді; повідомлення по телефону про нібитозакладену бомбу; викрадення з кіоску
музичного диска; підпалювання кнопокдзвінків у будинку.
.
ІІІ.УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1.Складання «асоціативного куща»
— Які основні правопорушення
поширені серед дітей?
·Недотримання правил для учнів.
·Порушення дисципліни.
·Бійки.
·Крадіжки.
·Неслухняність.
·Порушення правил переходу вулиці.
·Азартні ігри в громадських місцях.
·Бродяжництво.
·Жебракування.
2) Оберіть
правильне твердження.
Ніхто не має права: ображати,
читати, їсти, карати, подорожувати, свистіти,принижувати,працювати,
бути жертвою війни, експлуатувати, грабувати,бути злодієм, завдавати шкоди
довкіллю.
3) Оберіть
правильну відповідь.
Що означає
слово правопорушення?
а) Те, що належить до правознавства,
правове;
б) те, що зобов’язує ставитись
належним чином до інших і до себе;
в) порушення прав інших людей,
поведінка, наслідки якої завдають шкодиіншим;
г) відповідальність перед законом.
ІV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Вивчити тему на с.137-141
Вівторок 19.05.2020
Тест надається викладачем.
Вівторок 12.05.2020
Тема: Народні свята в Україні
І. Основна частина
1.словникова
робота
Звичай – загальновизнаний порядок,
традиційно встановлені правила поведінки певного народу, колективу.
Традиція – досвід , звичаї норми поведінки,
смаки, що склались історично й передаються з покоління в покоління!
-Яке з цих понять більш загальне?
-Чому?
-Отже, у простому розумінні звичай – це те, що стало
звичним , засвоєним насущним.
2.Скажіть будь-ласка, як можна
замінити одним словом день або дні, коли відзначають видатні події,
знаменні дати?
- А які бувають свята?
-
Наведіть приклади.
ІІ. Розповідь
учителя з елементами бесіди.
Кожна країна, кожен народ має свої
звичаї, які виробилися протягом багатьох століть . Цікавими звичаями та
обрядами багата і наша країна. Український письменник Олекса Воропай писав:
«Звичаї – це те, що об’єднує окремих людей в один народ, в одну націю. Ще
давньоукраїнські традиції ввійшли у наші звичаї, і тепер ми не уявляємо Різдва
без куті, Великдень – без писанки, Святої Трійці – без
клечання» .
-Про які народні звичаї згадує
письменник?
-У яку пору року відзначають ці народні
свята? /зима, весна, літо/
-Які слова виявилися незрозумілі?
-Що таке кутя, писанка, клечання.
Кутя
- / обрядова каша
з ячменя або пшениці, яку вживають на Різдво або Водохреща /
Писанка
- /
розмальоване великоднє куряче яйце /
Клечання
- / гілки з листями, якими на Зелені
свята прикрашають хату або двір.
-Кутя, писанка, клечання – це символи , атрибути даних
народних свят.
-Які свята – ви знаєте?
ІІІ. Повідомлення
учнів про народні свята
Різдво (7 січня)
Різдво Христове — одне з найбільших і
найвеличніших свят в Україні. Воно відзначається у всьому світі, і кожен народ вкладає в нього свій зміст. Розпочинається
воно після Святвечора.
Як
стверджує християнське вчення, діва Марія, прийшовши до Віфлеєма, народила
свого сина, Ісуса Христа, і сповила в яслах. Ось як про цю подію говориться в
Біблії. «У ніч, коли народився Ісус, пастухи не спали, стерегли свої стада. їм
з'явився ангел і сказав: «Не бійтеся, бо я звіщаю вам велику радість. Сьогодні
народився вам у світі Давидовім Спаситель, він же Христос Господь. І ось вам
знак: знайдете дитя сповите, що лежатиме в яслах». І вмить з'явилося багато
ангелів, що хвалили Бога словами: «Слава на висотах Богу й на землі мир людям
його вподобання!»
День Святого Миколая
(19
грудня) Найбільшою пошаною в народі відзначалося свято Миколи, який вважається
покровителем бідних і знедолених та заступником рибалок і моряків. Святого
Миколу вшановують два рази на рік: 22 травня і 19 грудня. У народі кажуть: «До
першого Миколи не буває холодно ніколи, а до другого Миколи не буває тепла
ніколи». Святий Миколай усе своє життя присвятив
справам милосердя. Його постійною турботою було піклування про немічних, убогих
та сиріт. Святий
Миколай у нас був завжди покровителем і заступником усіх дітей. Звичай
обдаровувати дітей у ніч на святого Миколая (з 18 на 19 грудня) є в усіх християнських народів. Ця гарна
традиція прийшла в Україну .
Покрова
Це свято відзначають 14 жовтня на
честь Божої Матері, яка зняла зі своєї голови білу хустку — покрову — і розкинула її над
людьми, що знаходилися в церкві, одночасно молячись за їхнє спасіння і
врятування від біди. Особливо шанували
Покрову запорозькі козаки. Вона була їхньою заступницею у далеких походах. ЇЇ зображення завжди було на хрестах, які носиликозаки.
Покрова
в народному календарі — помітна переломна дата, після якої холод господарював
на землі. До Покрови селяни намагалися утеплити хати, забити і замазати всі
щілини.
У
жовтні закінчувалися польові роботи. Це був веселий,
багатий на розваги місяць, колипочинали грати весілля. У народі
стверджували, що Покрова покриває траву листям, а голову
дівчат — шлюбним вінком.
Свято Трійці,
або, як його ще називають, Зелені святки, святкують на п’ятидесятий день після
Великодня. Це день об’єднання всіх християн з Богом, єдиним у трьох особах:
Богом-Батьком, Богом-сином, Богом-Святим Духом. Головний зміст свята –
восславить рослинний світ, Сонце, предків. Зелені святки
святкують цілий тиждень.
Напередодні свята, у суботу, будинок прикрашають гілками, травою, квітами. У
цей день дівчата йшли в поле або на луг за квітами для вінків.
По народних віруваннях, вінок – це захист від зла.
1.Робота зі «Святковим колом»
Всі народні свята – можна
представити , якимось символом, саме в цьому ми щойно переконалися.
Найбільшими святами в Україні вважаються свята, які входять до «святкового кола».
·Стрітення
·Святе Водохреще
·Свято Маковія
·Свято матері
·Свято Трійця
·Новий рік
·Свято Маковія
·Свято хліба
·Свято Спаса
·Різдвяні свята
·Свято Миколая
·Івана Купала
·Великдень
2.
«Поле чудес»
- Як називається свято, яке пов’язане з народженням
Ісуса Христа?
І
О
- Як
називається сніп із жита, пшениці, який за звичаєм ставили на покуті на Святвечір?
Д
Д
- Як називається в Україні давній звичай із
використанням величально-поздоровчих пісень взимку?
К
Л
Д
В
Н
Н
- Як називались традиційні учасники
народних свят і обрядів, що змінювали свій зовнішній вигляд за допомогою масок?
Р
Д
Ж
Н
ІІІ.
Читання обрядових пісень
Які ви знаєте обрядові пісні зимового циклу
Вікторина
1.Як називається вечір напередодні Різдва?
2.Скільки страв повинна приготувати господиня на Святвечір?
3.Як
називався популярний пересувний ляльковий театр, з яким виступали на ярмарках,
міських та сільських майданах?
4.Коли
святкуємо Старий Новий рік?
5.Як
по іншому називається свято Старого Нового року?
6. Який святий має для слухняних дітей подарунки,
а для непослухів – різочку?
7.Як
називається традиційний атрибут різдвяного обряду колядування?
8.Яке
свято ми святкуємо 7 січня?
9.На яке свято освячують яблука та мед?
10. На яке свято прикрашають оселі гілками клена
та різнотрав’ям?
Вівторок 05.05.2020
Тема:Ми всі різні, що не край,то звичай
1.Вступне слово
-Сукупність людей, які мешкають на всій
Землі, називають людством, народонаселенням, або просто населенням Землі.
Населення є об'єктом вивчення багатьох наук, однією з яких є демографія (у
перекладі з грецької – "опис народу"), що вивчає процеси формування
чисельності, складу населення, а також особливості його розміщення.
Робота з таблицею 29
-Ось погляньте на
політичну карту. У світі налічується 198 країн. Кожна країна розміщена на
певному материку. А скільки материків є? Хто може показати на карті всі
материки? Кожна країна становить свій окремий народ. В склад народу входять
представники різних націй.Нація (від
латів.(латинський) natio — плем'я, народ), історична спільність людей, що
складається в ході формування спільності їх території, економічних зв'язків,
літературної мови, деяких особливостей культури і характеру, які складають її
ознаки. Як ви вважаєте,на якому материку найбільше(найменше)країн?Перевірте
свої припущення
-Єдиної думки
стосовно часу появи людства на Землі на сьогодні не існує. Втім, більшість
учених вважає, що предки людини з'явилися близько 2 млн років тому, а сама
людина сучасного типу – лише 40 тис. років тому. Оселяючись на певній
території, окремі групи людей протягом довгого часу під впливом природних умов
змінювалися, формуючи власні зовнішність, темперамент, характер та інші риси.
Так сформувались основні групи людей – людські раси. Розрізняють чотири основні
раси: європеоїдну, монголоїдну, негроїдну та австралоїдну. Деякі вчені
об'єднують негроїдів та австралоїдів в одну екваторіальну расу.
Бесіда «Зовнішні
відмінності націй»
У зв'язку з особливостями
природно-географічних умов життя раси мають зовнішні відмінності. Так, темний
колір шкіри є захистом від надмірного сонячного опромінювання. Кучеряве волосся
утворює на голові повітряну подушку і захищає від перегрівання. Там, де живуть
люди з жовтуватим відтінком шкіри, часто бувають вітри, пилові та піщані бурі.
Тому очі у них мають вигляд вузької щілини зі шкіряною складкою, яка прикриває
внутрішній кут ока.
-Люди різних країн різняться
будовою тіла, кольором шкіри, волосся, очей, формою та розмірами носа,
губ,розрізом очей. Ці ознаки називають расовими. Вони формувалися впродовж
тривалого історичного періоду й передаються з покоління в покоління.
-До європеоїдної раси належить майже
половина людства планети.
Сама назва свідчить про те, що більшість народів цієї раси живуть в Європі. У
європеоїдів світла шкіра, м'яке пряме або трохи хвилясте волосся, вузький ніс,
тонкі губи, колір очей може бути різним. Крім європейців, до цієї раси належать
індійці, таджики, вірмени, араби.
-В Африці та
Америці живуть люди негроїдної раси. Для негроїдів характерні темний колір
шкіри, волосся та очей, волосся кучеряве або хвилясте, на обличчі та тілі
волосяний покрив розвинутий слабо, у більшості з них широкий ніс, верхня щелепа
виступає вперед, губи товсті.
-До монголоїдної раси належить майже
40% населення земної кулі. Народи монголоїдної раси розселилися на величезних
просторах Азії, островах Тихого океану і на обох материках Америки. У
монголоїдів жовтуватий колір шкіри, чорне пряме волосся, очі вузькі, ніби
щілинки, обличчя плоске, широкий ніс, губи, трохи потовщені. До цієї раси
належать монголи, китайці, японці, корейці та інші народи Азії, а також
індіанці — корінне населення Америки.
-Представники австралоїдної раси
заселяють Австралію. Для цієї раси характерний темний колір шкіри,
волосся, очей. На обличчі волосяний покрив розвинутий добре, ніс — широкий і
плоский.
Опрацювання тексту(ст. 146-147)
-Відкриваємо підручник на 146 сторінці. Знайдіть у
тексті відповіді на такі питання:Чим ми одне від одного відрізняємося?Чи мають
звірі і рослини свої особливості? З чим порівнюють народ?
-Розгляньте малюнок. Що на ньому зображено?Людей яких
національностей ви змогли розпізнати? А чи бував хтось із вас у якійсь із
країн?Що цікавого ви там побачили?
- Також,кожна з країн має свою мову,якою розмовляє
певний народ і культуру.Культу́ра — сукупність матеріальних та
духовних цінностей, створених людством протягом його історії; історично набутий набір правил всередині
суспільста для його збереження та гармонізації.
Робота з підручником(ст. 147-149)
-Хто пам’ятає,що
таке традиції? (Традиція (від лат. traditio — передача) — це
елементи культури, що передаються від покоління до покоління і зберігаються
протягом тривалого часу)
-Кожен народ має
свої традиції. Тому потрібно знати їх й шанувати,навіть якщо вони часом
здаються нам дивними і неважливими. Але ми помиляємося бо кожен народ поважає
ті традиції,які збереглися ще з давніх часів.
-Для того,щоб ми
краще і більше дізналися про традиції і звичаї народів країн ми прочитаємо
текст,поданий у підручнику. Я починаю читати,а продовжує той,кому я кину
м’ячик.
-Що нового ви
дізналися? Про які традиції ви вже знали?Можливо хтось хоче сказати які
традиції не було згадано?
-На малюночку ми
можемо бачити,як подарунки дарують дівчатам і хлопцям у Японії. Чи хотіли б
ви,щоб у нас також було таке свято?
-Прочитайте
рубрику «Чи знаєш ти». Ви знали цей факт чи ні?
Цікавий факт
-Населення Китаю
(без урахування Гонконгу, Макао і Тайваню) збільшилося за 2013 рік на 6,68
мільйона осіб, досягнувши чисельності 1,36 мільярда.За
рік в Китаї народилися 16,4 мільйона нових громадян, померли 9,72 мільйона
мешканців. Природний приріст склав 0,49%.
-У статевій структурі населення чоловіки як і раніше
становлять більшість - 697,28 мільйона проти 663,44 мільйона
жінок. Кількість людей похилого віку від 60 років і вище перевищила 202,4
мільйона (14,9% від усього населення Китаю). При цьому майже кожен десятий
китаєць (9,7% від чисельності населення) прожив 65 років і більше.
Заключне слово
-Всі ми повинні жити
з усіма в мирі і злагоді і не рити яму іншим, щоб самим туди не потрапити.
Прислухавшись до думки інших ви вчитеся від людей доброму, мудрому. Не робіть поганих
вчинків, бо «посієш вчинок, виросте звичка», а з поганими звичками боротися
дуже важко. І ще одне правило: навчіться слухати настанови своїх батьків. Адже
вони-вам поганого не бажають, а лише хочуть виростити вас почесними громадянами
своєї країни,яка б пишалася вами.
-Запам'ятайте те,
про що якщо ви будете шанувати самі себе,то шануватимуть і люди тебе! Без
людської шани важко у світі жити. А шанує наш народ людей розумних і добрих,
щирих і щедрих, привітних і чесних, працьовитих і умілих, людей з чистим
сумлінням. Отож і ви будьте справжніми людьми і шануйте представників інших
народів.
Вівторок 28.04.2020
Тема:Славетні
українці, їхній внесок у світову науку, культуру.
—
Велич кожної країни — в людях, які в ній живуть. І особливо — в тих, хто зробив
значний внесок у розвиток історії, культури і науки, спорту. Багато видатних людей
прославили нашу Україну.
—
Нещодавно в нашій країні проходило опитування людей, під девізом «Кого ви
вважаєте видатними українцями?». Якби ви взяли участь у цьому опитуванні, кого
із видатних українців ви записали б у книгу імен «100 видатних українців»?
Чому?
— Прочитайте текст на
с. 104 і поділіться своїми думками щодо прочитаного.
— Що із прочитаного
було вам знайоме?
— Що нового ви
дізналися?
Робота в групі
— Прочитайте переклад
оповідання Антона Лотоцького «Ярославова слава» на с. 104–105.
— Про кого ви
дізналися з цієї розповіді?
— Які славетні імена
згадуються в оповіданні?
— Тепер ви знаєте про
Ярослава Мудрого. Якщо хочете дізнатися більше про інших славетних українців,
візьміть участь у проекті. Пригадайте правила роботи над проектом (с. 89).
— Розгляньте
фотографії на с. 105. Про кого зі славетних українців сучасності вам цікаво
дізнатися? Чому?
Євген та Борис Патони
Євген
Патон — засновник вітчизняної школи мостобудування й електрозварювання. У 1934
р. заснував Інститут електрозварювання і 19 років очолював його. Навіть у роки
Другої світової війни ця установа не припиняла роботу. «Шви Патона», які
розробив академік, міцно з’єднували деталі танків.
Ім’я
Євгена Патона також пов’язане зі справою мостобудування. Він спроектував понад
30 мостів. Один із відомих і найбільших мостів світу відомий як міст Патона (м.
Київ).
Розвиток
української школи електрозварювання продовжує його син, теж академік, Борис
Патон. Інститут електрозварювання, який нині очолює Борис Патон, працює над
проблемами зварювання трубопроводів, морських суден, над застосуванням
зварювальних процесів у космосі. Співробітники Інституту і вчені-медики
розробили новий спосіб з’єднання (зварювання) м’яких тканин людини і
тварин, що широко використовується нині в хірургічній практиці.
Борис
Патон має понад 400 винаходів, ученому першому за часів незалежності присвоєно
високе звання Героя України.
Андрій
Шевченко
Андрій
Миколайович Шевченко — український футболіст, виступав за київське «Динамо» і
Національну збірну України. Заслужений майстер спорту України з 2003 р.
Нагороджений найвищою державною відзнакою — «Герой України». У 2003 р. став
першим українцем, який виграв Лігу чемпіонів. Володар «Золотого м’яча» 2004 р.
— призу, який вручають найкращому футболістові Європи. Один з
найрезультативніших бомбардирів євро кубкових турнірів за всі сезони. Найкращий
бомбардир Національної збірної в історії
України.
Був капітаном збірної України. Тричі ставав найкращим бомбардиром Ліги
чемпіонів, двічі — чемпіонату Італії. Другий бомбардир за всю історію «Мілана».
ІV. Узагальнення й
систематизація знань.
— Чим прославили
Україну ці видатні люди? З’єднайте відповідні пари.
Петро Сагайдачний основоположник
української класичної музики
Микола Лисенко
славний співець
Євген Патон козацький
гетьман
V. Домашнє завданняПройти тест «Славетні Українці» Тест
«На Урок».
Вівторок 21.04.2020
Тема уроку: Винаходи людства.
Сьогодні ви
дізнаєтесь, яку людину вважають справжньою особистістю. Ми будемо
розмовляти про винаходи людства.
I.Вивчення нового
матеріалу
1.Гра
« Мої таланти»
Намалюйте дерево досягнень свого життя. Гілки дерева —
все те, що ви вже навчилися і що зробили
в своєму житті. Гілки можуть бути різними завдовжки залежно від того, велике те
або інше досягнення або маленьке. Розкажіть про свої досягнення і про те, як вам
вдалося їх досягти.
2.Розповідь вчителя
Талант — це дар, дарування, обдарованість, хист,
здібність. Постійна праця над розвитком своїх здібностей і талант інколи
призводять до відкриття. Кожна людина навіть талановита
повинна розвивати і вдосконалювати свої здібності.
Хто такий винахідник?
Винахідник – це людина, яка
вигадує, створює під час творчої роботи нове, не відоме раніше.
Впродовж усього свого існування, людство
вдосконалювало своє життя. Багато винаходів дійшли до наших часів, деякі так і залишилися у минулому. Все, що оточує нас і зроблено руками людини -
винахід. І навіть те, що зробила природа, людство зуміло "Розкласти по
полицям". Так наприклад таблиця Мінділєєва. Начебто, винахід, але кожний хімічний елемент був
створений природою. В нашій сучасності, провідну роль в житті людини відіграє комп'ютер. Він
теж був винайдений раніше, але удосконалений часом. А посуд, який ми використовуємо
декілька разів в день,він теж зазнав
величезних змін. Згадаємо лише глиняні кувші, які люди мастерили самостійно і висушували на
сонці.
-Перші
згадки про спроби передати звук зустрічаються в літописах 9 століття нашої ери.
У 19 столітті кілька вчених працювали над ідеєю створення телефону, проте
офіційно його винахідником вважається американець Олександр Белл, який в 1876
році запатентував пристрій, названий їм «говорить телеграф». Електричні
телефони 19 століття стали «прадідусями» радіо-, мобільних і супутникових
телефонів, що з’явилися в 20 і 21 ст.
-Історики
розходяться в думках з приводу походження скла: одні вважають, що його винайшли
вЄгипті. Як би там не було, це одне з найдавніших винаходів його
вік налічує близько 5 тисяч років! Тільки уявіть, що люди, які жили кілька
тисячоліть тому, вміли виготовляти не тільки прозоре, але і кольорове скло і
використовувати його в декоративних цілях.
-Історичні хроніки стверджують, що папір з’явився вКитаї у 2
столітті нашої ери. Спочатку її робили з шовкових ниток, перейшовши згодом на
більш дешеві матеріали, такі як крохмаль і клей. З часом папір отримав широке
поширення, повністю витіснивши пергамент. Важко уявити, щоб ми робили без
звичайного білого паперу.
-Перші
згадки про мило відносять до 3 тисячоліття до нашої ери. Стародавні єгиптяни
використовували його не тільки для миття, але і для прання одягу. Крім того,
саме мило стало основою для створення багатьох косметичних засобів і побутової
хімії.
Кожний предмет, що знаходиться навколо - це
диво науки та техніки! І наша задача, не просто донести це до наступних
поколінь, а й намагатися вдосконалити!
3.Робота з підручником
Розгорніть підручники на ст.120-123
4.Дайте відповіді на запитання:
1.З
якою історією винаходів ви сьогодні ознайомились?
2.Що
найбільше вам запам’яталось?
3.Можливо
у вас є свої міркування про те, як удосконалити шкільне приладдя, нумо
фантазувати!
Вівторок 14.04.2020
Тема: “Україна –
європейська держава”
І. Мотивація навчальної
діяльності учнів.
Сьогодні ми з вами будемо мандрувати однією країною. У всіх людей одна святиня,
Куди не глянь,
де не спитай.
Рідніша їм
своя пустиня,
Аніж земний в
чужині рай.
Їм красить все
їх рідний край.
Нема без
кореня рослини,
А нас, людей,
без батьківщини.
Так, правильно, це
Україна.
2. Читання віршів про Україну.
У кожної людини в
житті є щось таке сокровенне, найрідніше, без чого вона не може навіть уявити
свого життя. Це рідний батьківський край, де вперше дитина побачила світ, ясне
сонечко, дрібні сльозинки дощу на віконному склі, ріжок молодого місяця, чисту
зелену травичку і тисячі різних квітів, які радували серце своїм
розмаїттям. Це та земля, по якій ми зробили свої перші кроки, земля наших
батьків, дідів і прадідів, і вона найдорожча за все на світі. Вона єдина, де ми
почуваємо себе вдома, затишно і привітно. Тільки в рідному краю людина
почуває себе захищеною, стійкою, впевненою, бо вона вдома. Де б хто не
був, все одно повертається до своїх батьків, до свого дому, в свій рідний край,
на свою Батьківщину, на рідну Україну.
Згадаймо вірші про рідну хату, Україну.
Мій край чудовий — Україна!
Тут народились ти і я.
Тут над ставком верба й калина,
Чарівна пісня солов’я.
Все найдорожче в цілім світі,
Бо тут почався наш політ.
Цвітуть волошки сині в житі,
Звідсіль ведуть дороги в світ.
І найдорожча рідна мова —
Джерельцем радісно дзвенить.
І мила пісня колискова,
Чумацький шлях кудись зорить.
Усе найкраще і єдине,
І радощі усі, й жалі…
Мій рідний краю, Україно!
Найкраще місце на землі!
3.Вікторина.
Обов′язок кожного
українця добре знати історію та традиції свого народу. Спробуємо ми свої
сили і дамо відповіді на запитання.
1.Назва нашої держави?
2.Столиця України?
3.Основні кольори нашого прапора?
4.Назвіть державні символи України.
5.Коли Україна здобула свою незалежність?
6.Рослини – символи України.
7.Яка велика річка протікає на Україні?
8.З чим українці зустрічають гостей?
9.Частина світу, в
якій знаходиться наша Батьківщина.
4. Державні символи України.
Кожна людина
найбільше любить той край, де народилась і живе. Кожен пишається своєю рідною
країною. Впізнає її з-поміж інших. Як ви впізнаєте свою державу, українців
серед інших народів?
Так, перш за все
країну відрізняють державні символи. Назвіть їх.
Герб (тризуб) —
емблема, символічний знак (зображення) що належить державі, населеному пункту,
дворянському роду або окремій особі тощо.
Золотий тризуб на
блакитному тлі — символ влади. Він зустрічається ще з часів XVIII століття
Київської Русі, зокрема на монетах Київського князя Володимира Великого. Чому
саме тризуб вважають гербом України? Мабуть, тому, що число три завжди
вважалося числом казковим, чарівним. У багатьох казках ви знайдете розповіді
про три бажання, три дороги. А ще у тризубові відображено триєдність життя – це
батько, мати, дитя, які символізують собою Силу, Мудрість, Любов.
Послухайте вірші,
які підготували ваші однокласники.
Герб
Наш герб – тризуб.
Це воля, слава й
сила.
Наш герб – тризуб.
Недоля нас косила,
Та ми зросли, ми
є,
Ми завжди будем,
Добро і пісню
несемо ми людям. Н.Поклад
Прапор
– стяг із двох рівновеликих горизонтальних смуг синього і жовтого
кольорів. Національний прапор України — це синьо-жовтий прапор. Синій –
це колір неба, води, миру, а жовтий – колір хліба, життя. Бере початок ще з 14
століття.
Прапор
Прапор – це
державний символ,
Він є в кожної
держави.
Це для всіх –
ознака сили,
Це для всіх –
ознака слави.
Синьо-жовтий
прапор маєм:
Синє – небо, жовте
-жито.
Прапор свій оберігаєм,
Він святиня,
знають діти.
Прапор свій
здіймаєм гордо,
Ми з ним дужі і
єдині.
З ним навіки є
народом
Українським в
Україні. Н.Поклад
Гімн
– урочиста пісня, яка вихваляє та прославляє кого-небудь або що-небудь.
У сьогоднішньому
світському значенні — це урочистий музичний твір на слова
символічно-програмного змісту, який вживається здебільшого як символ держави
(поряд з іншими атрибутами: прапором, гербом тощо).
Кожна держава має
свої закони, в яких прописано усі права та обов’язки громадян. Що є основним
законом нашої держави?
Прочитайте, про що
записано у статтях 1 і 10 Конституції України.
Наша держава –
Україна, суверенна і незалежна, демократична і правова. Що ж означає вислів
«Україна – суверенна держава»? (Вона має право самостійно, без
втручання інших держав вирішувати всі свої внутрішні та зовнішні справи.)
А ще Україна –
демократична. Це означає, що влада в ній належить народові. Тільки народ може
змінювати її основи – конституційний лад.
5. Народні символи України.
Калина є символом дівочої
краси. Вона росте майже на кожному подвір’ї. Також ця рослина є цілющою. Без
верби і калини – нема України.)
Український
віночок вважається дівочим оберегом, а також сьогодні це модний аксесуар.
Український рушник
– це також народний оберіг.
Які ви ще знаєте народні символи України, або ми їх ще називаємо оберегами?
6. Україна – європейська держава.
Наша держава
розташована у частині світу, яка має назву Європа. Україну часто називають
серцем Європи, адже центр Європи знаходиться на нашій території. Україна межує
з державами, що входять до складу Європейського Союзу Польщею,
Словаччиною, Угорщиною. Хоча поки наша держава не є членом ЄС, проте ми з вами
можемо називатися європейцями. Адже наш народ поділяє європейські цінності.
Перед вами карта
світу. Це розгорнута, зменшена модель Землі вона поділена на сушу –
материки і воду. Найбільший материк Євразія. Він поділений на Європу і
Азію. Зараз Україна – одна з найбільших держав Європи , населенням більш як 42
млн. чоловік. Вона межує із сімома країнами світу. Наша Батьківщина –
центр Європи.
Що ж таке Європа?
Європа – це і
територія, об’єднання багатьох держав для спільного вирішення
проблем, це і спільні гроші , це і спільний дім для десятків різних націй та
народів . У Європі знаходиться 45 незалежних держав, які об′єднались у
Євросоюз. Прапор Євросоюзу 12 золотих зірок на фоні безхмарного неба.
Україна є частиною Європи. Ми повинні все робити, аби
прискорити вхід у європейську співдружність. А це можливо лише за умови , що
разом будемо збагачувати Україну, дбати про її авторитет, підвищувати добробут
громадян. І уже цього літа був встановлений безвізовий режим, для подорожей
українців, що для нас є дуже важливо.
7. Що означає бути європейцем?
-це бути патріотом своєї держави;
-це поважати людей інших національностей, з повагою
ставитися до їх звичаїв і традицій;
-це прагнення миру у всьому світі;
-дотримання законів;
-це свобода слова й вибору, але не вседозволеність.
8. Люби і знай свої звичаї.
Ми українці маємо свої відмінності від інших народів: звичаї , обереги,
символи,страви, які відрізняють нас від інших і прославляють.
Перелік предметів, страв, оберегів,тощо, а ви визначте один з них, що належить українському народу.
1.-Лелека, слон, мавпа.
2.-Пальма, калина, ялина.
3.-Вишитий рушник, віяло, матрьошки.
4.-Місяць, зірка, тризуб.
5.-Чорнобривці,кактус , гвоздика.
6.-Віночок, хустинка, шапка.
7.-Суп , борщ, уха.
9. Підсумок уроку.
– Ось наша подорож
по Україні і завершилась. З набутими знаннями можемо повертатись. Напевне, усі
ви зрозуміли, на якій унікальній землі живемо. Ми маємо те, чим варто пишатися,
і у нас є чим гордитися. Наші предки дуже багато трудилися, щоб Україна стала
незалежною могутньою державою. А тепер від нас, від наших знань і вмінь, від
нашого патріотизму залежить, якою бути Україні далі. Я вам бажаю мирного неба і
завжди лагідного теплого сонечка.
Вівторок 07.04.20
Тема: «Україна на карті
світу»
1. Вивчення нового матеріалу:
-Пропоную
ознайомитися з маршрутом нашої мандрівки.
Зупинки:
üпоетична
üгеографічна
üдослідницька
üпізнавальна
üісторична
üінтелектуальна
2.Зупинка «Поетична»
Є на світі така сторона,
Золотими дощами умита,
Де холодні криниці без дна,
Де я можу душею спочити.
Є на світі така сторона,
Неповторна, єдина, одна,
Щедрим сонцем,
Любов’ю зігріта…
-Про
яку ж сторону йдеться у вірші?
-Як
же зветься наша Батьківщина?
Читання вірша:
Різні в світі є країни,
Різні люди є на світі.
Різні гори, полонини,
Різні трави, різні квіти.
Є з усіх одна країна
Найрідніша нам усім.
То – прекрасна Україна
Нашого народу дім.
-Які
ще ви знаєте вірші про Україну?
3.Зупинка « Географічна»
ГЕОГРАФІЧНА
Всього
на карті світу 185 країн. Серед них і наша Україна.
Україна знаходиться в Центральній і Східній Європі . Існують
країни – гіганти, і зовсім маленькі країни. Площа України становить 603 тис.км2.
За площею Україна – найбільша серед країн Західної Європи. Із заходу на схід
простягається на 1316 км,
а з півночі на південь – на 839
км. Межує Україна із сімома державами.
4.Зупинка «Дослідницька»
1.Знайдіть
Україну на карті світу, на карті півкуль, на глобусі, на карті Європи.
2.
Дослідіть з якими державами межує Україна
та які столиці й міста в держав –
наших сусідів.
3. З якою країною найдовший кордон?
4.
Чи скрізь проходить кордон по суші? По яких морях проходить водний кордон?
5.
Прочитайте текст на с.142 в підручнику.
Перевірка
На заході Україна
межує з Румунією, Молдовою, Угорщиною, Словаччиною та Польщею, на півночі – з
Білоруссю, на сході – з Росією. З Росією кордон найдовший. (Учні називають і
показують столиці цих держав)
На півдні – кордони
проходять по Чорному і Азовському морях.
На території України є моря,багато річок, озера, гори, великі міста.
5.Зупинка «Історична»
На
карті зазначено межі української землі, де з давніх-давен жив і
живе понині наш український народ.
Щасливі ми, що народилися і живемо на
такій чудовій, багатій, мальовничій землі – на нашій славній Україні!
Розгадування ребусів.
Розгадайте ребуси і доповніть речення:
1. Україна – наша рідна …
1
В
2
І
3
Т
4
Ч
5
И
6
З
7
Н
8
А
1.Столиця України.
2.Найбільша річка
України.
3.Істоти,однією з
особливостейяких є тіло,вкритепір`ям.
4.Різнокольорова прикраса українськоговіночка.
5.Кущова рослина,символУкраїни.
6.Мешканець ЗапорізькоїСічі.
7.Розмальоване великодне яйце.
8.Перелітний птах,якийбудуєгніздо за вікном.
3
4
7
5
1
У
2К
Р
А
Ї
Н
А
2.
Наша Батьківщина - … .
Кросворд 2
1.Найбільший
звір.
2.Назва
гір на заході України.
3.Найвища
гора Українських Карпат.
4.Місто-порт
на узбережжі Чорного моря.
5.Столиця
України.
6.Найбільша
річка України.
7.Найбільший
птах України.
VІ.Підсумок уроку
-Закінчується
наша подорож.
-Що
нового дізналися, подорожуючи Україною?
-Які
країни існують на Землі?
-На
якій станції було найцікавіше?
-Про
що б хотілося довідатися більше?
Получить ссылку
Facebook
X
Pinterest
Электронная почта
Другие приложения
Комментарии
Популярные сообщения из этого блога
Шановні батьки і діти! 08.05.2020 (п'ятниця) о 09:50 буде проведена контрольна робота з математики. Тема: «Множення і ділення трицифрових чисел»
Шановні батьки і діти! 13.05.2020 (середа) о 10.10 буде проведена тематична контрольна робота з природознавства. Тема: Тестові завдання «Тваринний і рослинний світ»
Комментарии
Отправить комментарий