ОСНОВИ ЗДОРОВ'Я

П'ятниця 22.05.20

Тема уроку: Розвиток сприйняття, уваги, пам’яті, творчих здібностей.


 

І. Засвоєння нового матеріалу:

Розповідь вчителя

Ми в же знаємо, що на успішне навчання впливає робота нашого мозку, що кожна півкуля головного мозку відповідає за свої функції.

На початку ХХ століття при дослідження головного мозку вчені вважали, що з лівою півкулею пов’язані такі важливі функції, як мова, інтелект, складні форми сприйняття та діяльності. У результаті ліва півкуля отримала назву «великої», або «домінантної». І, нарешті, на початку п’ятдесятих років, були визначені функції, які властиві тільки правій півкулі.

Американський дослідник Дж. Боген показав, що переважання активності однієї з півкуль поряд з вродженими факторами може бути обумовлено особливостями виховання і навчання, тобто тренуванням.

Насправді ж нормальна психічна діяльність передбачає спільну роботу обох півкуль.

«У кожній людині сонце. Тільки дайте йому світити». Ці слова належать Сократу.

ü Як ви розумієте ці слова?

Кожна людина має індивідуально-психологічні особливості, які є умовою успішного здійснення певної діяльності – це здібності. Як кинуте в землю зерно ще не є колоском, а тільки має можливість розвитку залежно від складу, вологості ґрунту, погоди тощо, так і здібності людини є лише можливістю для опанування знань, умінь і навичок. А те, чи перетворяться ці можливості на здібності, залежатиме від багатьох чинників, на сам перед від бажання, працездатності, то б то від самої людини. На розвиток здібностей впливають і задатки – це вроджені анатомо-фізіологічні особливості кожного окремого індивіда, які є передумовами розвитку здібностей. Не всі вроджені задатки людини обов’язково перетворюються на здібності. Задатки, коли бракує відповіних умов для переростання їх у здібності, так і залишаються нерозвиненими.

Загальні здібності – це ті з них, які впливають на успішність людини в різних видах діяльності. До них, наприклад, відносяться розумові здібності, тонкість та точність ручних рухів, розвинена пам’ять, досконала мова тощо. Спеціальні здібності – визначають успішність людини в специфічних видах діяльності, для яких потрібні особливі задатки і їх розвиток. Це, математичні, лінгвістичні, літературні, художні, спортивні здібності.

Навчальні здібності – визначають успішність людини в навчанні та вихованні, засвоєнні нею знань, вмінь, навичок, формуванні якостей особистості.

«Поради від вчителя»

ü Щоб процес запам’ятовування протікав як найпродуктивніше, дотри­муйтеся таких правил:

1.     намагайтеся ставитися до матеріалу, який ви запам’ятовуєте, не бай­дуже, а з великим емоційним інтересом;

2.     навчіться зосереджувати свою увагу на досліджуваному предметі;

3.     намагайтеся зрозуміти матеріал, формуйте в себе свідомий вольовий намір запам’ятати його;

4.     осмислено повторюйте матеріал, користуйтеся смисловими опорами, смисловим співвіднесенням та смисловим групуванням;

5.     учіть і повторюйте невеликими дозами, краще вчити по одній годині сім днів, аніж сім годин поспіль за один день;

6.     після фізики вчіть історію, після літератури — математику: пам’ять любить різноманітність;

7.     у ході запам’ятовування записуйте ключові слова, малюйте схеми, діаграми, графіки;

8.     якщо одержали завдання у вівторок, а відповідати треба в п’ятницю, не чекайте до четверга: вивчіть одразу, а напередодні тільки повто­ріть.

 Виконання практичних вправ на концентрацію уваги, розвиток пам’яті, уяви.

Вправа «Асоціації»

ü Уважно послухай і запам’ятай пари слів. Попроси, щоб читали тільки пер­ше слово з пари, а друге записуй по пам’яті.

Ножиці — різати, курка — яйце, книжка — учити, кінь — сіно, мете­лик — муха, скрипка — музикант, щітка — зуби, сніг — зима, чорни­ло — зошит, півень — кукурікати, потяг — їхати, корова — молоко, лампа — вечір, груша — компот.

Перо — вода, жук — крісло, окуляри — помилка, голуб — батько, дзво­ник — пам’ять, лійка — трамвай, чоботи — котел, гребінець — вітер, замок — мати, тертка — море, сірник — вівця, риба — пожежа, санча­та — завод, сокира — кисіль.

Вправа «Зорова уява»

ü Заплющивши очі, уяви відповідні малюнки

1. Собака махає хвостом. 2. Лев нападає на антилопу. 3. Блискавка в небі. 4. Діамант виблискує на сонці. 5. Цвіте вишня. 6. Гілка яблуні з яблука­ми. 7. Екскаватор копає канаву.

ü Пригадай і запиши назви цих малюнків. Якщо пригадав більше шести малюнків, маєш гарну зорову уяву.

Вправа «Запам'ятай 10 слів»

ü Послухай 10 довільних слів.

Наприклад: срібло, ранок, дитина, північ, річ­ка, вгору, склянка, капуста, черевик, школа.

ü Повтори якомога більше слів, але в тому порядку, у якому їх диктували.

Вправа «Намалюй одразу»

ü Візьміть два фломастери й спробуйте малювати одночасно обома руками. Причому одночасно починаючи й закінчуючи. Одною рукою — коло, іншою — трикутник. Коло має бути по можливості з рівною окружністю, а трикутник — з гострими кінчиками кутів. Спробуйте намалювати за одну хвилину якнайбільше кіл і трикутників.

Якщо ви намалювали:

• менше ніж 5 — ваша увага слабка;

• 5—7 — увага середня;

• 8—10 — увага гарна;

• понад 10 — увага відмінна.

*    Вправа «Запамятай»

ü Подивіться на малюнок упродовж 3-4 секунд, а потім назвіть предмети, які ви запам’ятали.

http://narodna-osvita.com.ua/uploads/bio7ranokukr_files/bio7ranokukr-79.jpg

Якщо ви запам’ятали:

• менше ніж 5 деталей — ваша увага слабка;

• від 5 до 9 деталей — увага гарна;

• понад 9 деталей — увага відмінна.

Тренуйтесь, добиваючись того, щоб запам’ятати якнайбільшу кількість деталей.

• Вправи на розвиток пам’яті й уяви.

*    Вправа «Усі предмети»

Для цієї вправи знадобляться аркуш паперу, олівці й секундомір. На малюнку, що поданий нижче, є 12 зображень. Розгляньте малюнки першого рядка, затуливши решту аркушем паперу, щоб вони не відволікали уваги. Через 30 секунд затуліть цілком усю сторінку й намалюйте з пам’яті предмети першого рядка. Потім порівняйте, наскільки ваші малюнки відповідають малюнкам зразка. Далі перейдіть до наступного рядка. Із двома останніми рядками попрацюйте одночасно.

http://narodna-osvita.com.ua/uploads/bio7ranokukr_files/bio7ranokukr-80.jpg

Сподіваємось, що ці вправи будуть сприяти поліпшенню вашої пам’яті та уваги!

V. Узагальнення та закріплення умінь та знань учнів

*    Вправа «Визначай свої здібності»

ü Учні отримують інформаційні картки з переліком здібностей, з яких треба визначити притаманні собі, підкреслити ті, які цінують в інших.

1.     Розвинена пам'ять.

2.     Досконала мова.

3.     Створюю винаходи.

4.     Створюю нові предмети матеріальної і духовної природи.

5.     Музичний слух.

6.     Почуття ритму.

7.     Швидке узагальнення великого обсягу математичного матеріалу.

8.     Комунікативні – здібність встановлювати і підтримувати контакт.

9.     Емоційний вплив на людей.

10. Перцептивні – здібність розуміти внутрішній світ інших людей.

11. Організаторські.

12. Емоційна стабільність – здатність володіти собою, зберігати самоконтроль.

13. Креативність – здатність до творчості, швидко розвязувати проблемні ситуації.

VІІ. Домашнє завдання та інструктаж до його виконання

Підготувати малюнки «Мої емоції».

 

 

П'ятниця 15.05.20


Тема: Характер людини. Практична робота.

Самооцінка характеру. Визначення рис власного характеру.

 

І. Мотивація навчальної діяльності

 

1. Робота над віршем

Уважно прослухайте вірш і дайте відповідь на питання: Що потрібно робити, щоб бути здоровим?

Друже, щоб здоровим бути, треба навички здобути,

Про здоров'я піклуватись, перш за все не лінуватись,

І здружитися зі спортом, рідко ласувати торти,

Воду крижану не пити, і цигарки — не палити!

Щоб знешкодити мікроби, руки мий щоразу чисто,

Не забудь щоденно їсти овочі і фрукти різні —

Всі вони тобі корисні.

Вранці й ввечері, мій любий, завжди-завжди чисти зуби. 

Висновок. Щоб бути здоровим — потрібно дотримуватися режиму дня й особистої гігієни.

Здоров'я — це стан фізичної та духовної рівноваги людини, відсутність хвороб.

ІІ. Розповідь учителя

Пропоную вам одну середньовічну історію.

Четверо стомлених подорожніх дісталися опівночі до міських воріт. Ворота зачинені, варта міцно спить. Перший подорожній сів на землю: «От не щастить! Варто було раз вибратися з дому — і от яка невдача! Що ж робити — до ранку далеко. Згадаєте моє слово, до ранку ще й дощ піде», — говорив він, ледь не плачучи. «Чого тут нити, висадимо ворота, та й усе!» — каже другий. «Нащо панікувати, літня ніч коротка. Посидимо, почекаємо до ранку», — заспокоював третій. «Навіщо сидіти й чекати? Давайте розглянемо ворота ближче. Он під ними велика щілина, може вдасться пролізти крізь неї», — порадив четвертий.

Чому ці люди так по-різному відреагували на одну й ту ж саму подію? 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

1. Бесіда з елементами розповіді

Слово «характер» (з грец. — «печать», «чеканка», «напис на камені»). І дійсно, характер «накладає печать» на всі вчинки, думки і почуття людини.

- Якщо людина в якійсь ситуації сильно злякалась — чи можна вважати її боязкою? (Відповіді дітей.)

- Якщо людина має звичку ретельно готуватися до уроків, чи можна стверджувати, що вона відповідальна? (Відповіді дітей.)

- У чому різниця? (Відповіді дітей.)

Отже, характер — це сукупність відносно сталих психологічних рис людини, які виявляються в її поведінці та діяльності.

 Які чинники впливають на формування характеру? (Спадковість, виховання, оточення, самовиховання.) 

2.Робота з підручником

Опрацювання та обговорення статті «Характер і людина» (с. 120).

- Як характер впливає на здоров'я людини, а також на тих, хто її оточує?

 - На які риси характеру поділяються?

ІV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

1. Бесіда

- Діти, як ви гадаєте, що говорять про людину, яка задоволена, посміхається, добра,щира до всіх?

- А що говорять про людину, яка завжди похмура, сердита, агресивна?

Отже, пограємо в гру вам потрібно прочитати рису характеру і віднести до групи позитивних чи негативних рис.

- Наведіть приклади позитивних рис характеру

-Наведіть приклади негативних рис характеру

-Де і у чому виявляється характер людини?   

Якщо по відношенню до себе, то що таке самооцінка характеру?

Є занижена самооцінки. Реалістична самооцінка допомагає почуватися впевнено і вказує напрям для розвитку.

- Як ви вважаєте, можна визначити характер людини за її зовнішністю?

- А як стати господарем свого характеру? Для того, щоб керувати своїм характером необхідно виховувати в собі цінні якості, одна з них-сила волі, яка допомагає зробити правильний вибір.

- Чи пов'язаний характер із здоров'ям людини? Поясніть.

Отже, робимо висновок: у кожної людини є власний характер, який виявляється в поведінці та вчинках людини. Є позитивні та негативні риси характеру. Позитивні треба розвивати в собі, а негативних позбуватися, боротися за допомогою сили волі, тому що вони руйнують здоров'я, приводять до хвороб.

V.  Узагальнення й систематизація знань

Практична робота

Учитель. Тепер ви самі спробуєте оцінити свій характер. За допомогою таблиці поставте собі бали від 0 до 9 навпроти кожної риси.

охайний

 

охайна

працьовитий

 

працьовита

чуйний

              

чуйна

щедрий

 

щедра

турботливий

 

турботлива

сміливий

 

смілива

щирий

 

щира

 

- А зараз прийшов час визначити власні риси характеру. Зробіть це, використовуючи реалістичну самооцінку!

( Учні на аркуші визначають свої позитивні та негативні риси характеру)

Мої позитивні риси характеру

Мої негативні риси характеру

 

 

 

 

 

 

 

VІ. Закріплення вивченого матеріалу

   1.Завдання

З поданих назв рис характеру утворіть антонімічні пари .

Наприклад: щедрість- скупість

Милосердя                    лінощі

Працьовитість               байдужість

Турботливість                жорстокість

Пильність                        злість

Доброта                           недбалість

Відповідальність            неуважність

2. Завдання

З поданих назв рис характеру виберіть ті, які властиві хорошому учневі

Пунктуальний, старанний, недбалий, допитливий, вихований, акуратний, галасливий, неуважний,лінивий, пильний, товариський, сумлінний.

3. Життєва задача

            Василько почав робити уроки. Подзвонив друг і запропонував пограти у футбол. Василько вирішив, що трішки пограє, а уроки виконає пізніше. Додому він повернувся пізно, хоча уроки виконав, але не виспався.

На вашу думку, зумів Василько зробити правильний вибір?

Як позначилась ця ситуація на здоров'я хлопчика?

Як треба було поступити Василькові?

 

 П'ятниця 08.05.2020 

ТЕМА: Поведінка біля залізничної колії. Де можна гратися, а де ні.

Безпека велосипедиста.





I. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

— Де можна переходити залізничну колію?

— Розкажіть правила переходу через залізничні переїзди.

— Чому гратися на залізниці небезпечно?

— Пригадайте казку К. Чуковського «Бармалей». Чому із дітьми трапилося нещастя?

— Дітям важливо вміти обирати безпечні місця для відпочинку та гри, де ніщо не загрожує їх життю і здоров’ю.

II. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Повідомлення вчителя.

Найзручніше місце для гри в місті — це дитячий ігровий або спортивний майданчик у дворі біля вашого дому. Найчастіше ви перебуваєте там не одні.

Поряд із вами — діти з вашого будинку або будинків поблизу, а також дорослі — батьки чи бабусі, дідусі.

На дитячому ігровому майданчику є гойдалки, каруселі, гірки тощо. Біля них будьте особливо обережними, щоб не вдаритися, коли інші гойдаються.

Катайтеся по черзі, не сваріться.

На спортивному майданчику можна пограти в рухливі ігри, футбол, бадмінтон. Майданчики розташовують на відстані від вулиць і доріг, серед зелених насаджень, часто їх огороджують невеличкими парканами.

У селі грайтеся на своєму подвір’ї і там, де дозволяють батьки.

Обирайте безпечні місця для ігор та прогулянок.

Під час прогулянки ви можете зустріти незнайомих людей, іноді — небезпечних. Як поводитися з ними, ви вже знаєте. Однак пам’ятайте: небезпечними можуть бути не тільки чоловіки, але й жінки, дідусі, бабусі, хлопці та дівчата. Щоб здобути вашу довіру, дорослі можуть використовувати ваших однолітків. Незнайомці можуть пропонувати будь-що, щоб дізнатися, де у вас удома лежать гроші, коштовності. Не розпочинайте розмови із ними. У жодному разі нікому не називайте свою адресу, номер телефону, нічого не розказуйте про сім’ю. Обов’язково повідомте батьків або вчителя, якщо до вас з певним проханням зверталися незнайомці.

Допоможуть уникнути небезпеки ще й такі поради:

·     Без дозволу батьків не відходь далеко від дому.

·     Не гуляй дотемна, у безлюдних місцях.

·     Уникай хуліганів, підозрілих компаній, п’яниць.

·     Не бався на дорозі, де їздять машини.

·     Не грайся і не ховайся в під’їздах, підвалах, на горищах, даху, будівельних майданчиках, у покинутих будівлях, а також біля звалищ і смітників.

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Робота за підручником (с. 104–107)

1) Робота за малюнками.

— Розгляньте малюнки на с. 104.

— У які ігри ви полюбляєте грати надворі.

— Які речі берете з собою на прогулянку?

2) Читання оповідання В. Драгунського «На Садовій великий рух» (с. 144–148).

— Поміркуйте, чому хлопчики втратили велосипед.

4) Робота за малюнками.

— Розгляньте малюнки на с. 105 та розкажіть, що роблять діти. Що з ними може трапитися?

— Поміркуйте, де біля вашого будинку безпечно гуляти, а де — небезпечно.

Запам’ятайте! Обирайте безпечні місця для ігор та розваг.

— Розгляньте малюнки на с. 106. Пригадайте, що означають дорожні знаки для велосипедистів.

— Прочитайте правила для юних велосипедистів. Обговоріть, що означає кожне з цих правил, для чого воно існує.

4) Екіпіровка велосипедиста.

— Разом із дорослими навчіться добирати одяг для велосипедної прогулянки і правильно вдягати велосипедний шолом.

Запам’ятайте! Захисний шолом — найкращий головний убір для велосипедиста.

2. Тест «Так чи ні?»

1. Ігри у піжмурки можна проводити:

○ між будинками;

○ у покинутих будинках та новобудовах;

○ на деревах;

○ біля трансформаторних будок і щитових.

2. Профілактикою пограбувань є такі дії:

○ носити із собою коштовні речі;

○ не носити ключ так, щоб було видно;

○ не ховати ключ під килимком перед дверима;

○ не називати свою адресу незнайомим;

○ не приводити додому незнайомих.

3. Слід дотримувати таких правил для юних велосипедистів:

○ виїжджати на дорогу дозволено тим, кому виповнилося 10 років;

○ кататися можна лише там, де немає транспорту і пішоходів;

○ можна переїжджати на інший бік дороги на велосипеді;

○ перед поїздкою слід перевірити гальма і звуковий сигнал;

○ не можна кататися вночі, у сутінках, в туман і під час дощу.

 

П'ятниця 24.04.2020 


Тема : Безпека на дорогах.
Перехід дороги в умовах обмеженої оглядовості.



І. Актуалізація опорних знань
1.     Повторення вивченого матеріалу.
  За якими ознаками можна визначити, що стався витік газу?
  Які ваші дії в такій ситуації?
— За яким номером телефону можна викликати аварійну газову службу?
— Чому, почувши запах газу, не можна запалювати сірники і вмикати світло?
2. Інтерактивна вправа
-  Що таке проїзна частина?
- Що таке тротуар?
- Що таке пішохідний перехід? – Які?
- Що таке перехрестя ?
ІІ.  Повідомлення  теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів
1. Розгадування загадки
- Діти , про що ми  будемо сьогодні говорити ви дізнаєтеся відгадавши загадку.
-  Я не їм вівса і сіна,
    Дайте випити бензину.
    Усіх коней обжену,
    Кого хоч наздожену.
 - Тягнеться нитка, а в клубок не змотаєш.
2. Асоціативний кущ «Дорога» 
-Відомо, що найдорожчий скарб людини-життя і здоров’я. Необережність на вулиці часто призводить до втрати не тільки здоров’я, а й навіть життя. Тому треба дотримуватись всім Правил дорожнього руху. І сьогодні н ми поглибимо свої знання про правила поведінки на дорозі , переконаємось в тому, що ми є повноправними учасниками дорожньо-транспортного життя, адже тема нашого уроку « Дорожня безпека».
IІІ. Сприймання й усвідомлення навчального матеріалу.
1. Розповідь з елементами бесіди
Щодня, виходячи з дому, ви крокуєте вулицями, переходити їх, користуєтеся громадським транспортом, тобто  ви стаєте  учасниками дорожнього руху.
- Яких учасників дорожнього руху ви знаєте?
- Як ви думаєте, хто є винувадцями дорожніх пригод.
Нерідко винуватцями дорожніх пригод є діти, які граються на проїжджій частині, переходять вулицю у невстановлених місцях, неправильно здійснюють посадку в транспортні засоби й висадку з них тощо. Правила дорожнього руху є обов’язковими для всіх учасників дорожнього руху: водіїв, пішоходів і пасажирів. І будь-яке, навіть незначне, порушення цих правил може призвести до дорожньо-транспортної пригоди. Тому необхідно не тільки добре знати правила дорожнього руху, а й завжди дотримувати їх.
2. Розв'язання проблемної ситуації
Прочитайте розмову мами з сином.
- Куди це ти так поспішаєш? — запитала мама.
- Морозиво купити.
- А як переходитимеш дорогу?
- Дуже просто. Загориться зелене світло світлофора, і я піду.
- І все?
- А що ж іще?
Запитання. Що повинен зробити хлопчик перед тим, як перейти дорогу?
3.Робота з підручником
а) Вивчення пам’ятки пішохода
1. Пішохід має рухатися по тротуарах , тримаючись  правої сторони.
2. За містом, де немає тротуарів , пішохід може йти  узбіччям назустріч транспорту.
3. Переходити дорогу слід по пішохідних переходах, а де їх немає , - на перехрестях по лінії тротуару або узбіччя.
4. Якщо на переході встановлено світлофор, переходити дорогу треба на його зелене сигнал.
5. Переходячи дорогу, потрібно спочатку подивитися ліворуч, дійшовши до середини , - праворуч , якщо машин немає, - продовжити перехід.
6. Не можна перебігати дорогу перед машинами, що рухаються, гратися на проїздній частині, відволікатися на інші справи під час переходу вулиці.
Якщо ти користуєшся громадським транспортом , його слід чекати тільки на зупинках.
Запам’ятай дорожні знаки, які означають місце зупинки автобуса і тролейбуса.
-      Де може рухатися пішохід ?
-    Як і де  слід переходити дорогу?
-      На який сигнал світлофора можна переходити дорогу?
-      Які правила дорожнього руху ви запам’ятали?
-      Які правила ви виконуєте?
-      А як ви думаєте , для чого слід дотримуватися правил дорожнього руху?
б) Робота з ілюстративним матеріалом підручника.
 Які правила дорожнього руху порушують діти?
4. Кінезіологічні вправи .

- Вухо-ніс. Лівою рукою взятися за кінчик носа, а правою - за протилежне вухо. Одночасно з обертанням очей вправо, вліво, вгору, вниз. Час виконання 1 2 хвилини. Дихання довільне.

-  Кулачки. Стиснути пальці в кулак з загнутими всередину великими пальцями. Зробити вдих, не поспішаючи стиснути кулак із зусиллям. Потім, послаблюючи зусилля, зробити видих. Повторити 5 разів із заплющеними очима.
ІV. Узагальнення й систематиація знань
1. Аналіз вірша
Гриць по вилиці гуляє,
Ні на що він не зважає,
Хоч машини зліва й справа,
Все одно він ловить гави,
Навпростець кудись іде,
Хтось сигналить,  Щось гуде.
Та для Гриця те дарма,
В нього страху, бач, нема.
Й раптом стукнуло умить –
Вже в лікарні Гриць лежить.
- Як ви вважаєте, чому Гриць потрапив до лікарні?
2. Робота в зошиті
-  Завдання : Познач, хто з дітей не замислюється над своєю безпекою.
-  Завдання :  Запиши місця , що є найнебезпечнішими для пішоходів.
3. Робота з ілюстраціями
4. Творча робота.
Придумати ситуацію, у якій діти порушують правила дорожної безпеки і пояснити, як її можна уникнути.
V. Підсумок
1.Бліц-турнір «Доповни речення»
● Під час переходу вулиці я переконуюсь...
● Для переходу дороги я оберу місце...
● Перешкодою для переходу дороги є...
● Водієві перешкоджає побачити пішохода...
● Пішоходові заважає побачити і почути наближення автомобіля...


П'ятниця 17.04.2020 



Тема: Правила користування газовою плитою.




I.Актуалізація опорних знань.
Що зараз майже в кожнім домі Є необхідним, безперечно,
Бо варить їжу всім без втоми?
Хоч він - отруйний, небезпечний,
Ним користуємось щораз...
Вже здогадалися? Це ... .
-   Яке паливо використовується у ваших оселях?
-   Чому люди найбільше використовують газ?
-   В якому стані буває газ?
-   Як газ потрапляє в нашу оселю?
-   Як виявити запах газ?
Допоможіть Наталці прийняти правильне рішення.
Наталка повернулась зі школи, але вдома мами не було. На плиті стояла каст­руля з холодним супом.
-   Що робити?
-   їсти суп холодним?
-   Зовсім його не їсти?
-   Підігріти страву на плиті?
-   А чи вмієте ви користуватись газовими приладами?
           Ми ознайомимось з правилами користування побутовими га­зовими приладами; ознаками і небезпекою витоку газу, з порядком дій при витоку газу; навчимось перекривати подачу газу; будемо розвивати уважність і спостереження; виховувати любов до життя, почуття самозбереження.

1.     Розповідь вчителя
Газ - це легкозаймиста речовина. Від найменшої іскринки він вмить займається і по­чинає горіти. Він невидимий, але має специфічний запах. Заповнивши приміщення, газ може вибухнути. Газ отруйний. Дихати ним навіть незначний час небезпечно для життя.
Газ, який використовується у побуті і приносить людині стільки користі, може стати і ворогом. Ворогом газ стає тоді, коли ми неправильно ним користуємося.
-    Серед поданої побутової техніки знайдіть ту що працює від газу. (Пральна машина, холодильник, праска, газова плита, вентилятор.).
-    Кого батьки вчили та кому дозволяють користуватись газовими приладами?
У багатьох квартирах є газова плита. Нею потрібно вміти користуватися. Навчатися робити це потрібно у присутності дорослих.
2.     Правила користування газовою плитою:
         Розгляньте будову газової плити, з чого вона складається.
а) Порядок включення.
       Перед користуванням газовою плитою відчини кватирку і провітри приміщення.
       Перевір, чи закриті всі крани на плиті та на трубі перед плитою.
       Відкрий кран на трубі перед плитою, встановивши ручку на голівці крана вздовж труби, як показано.
       Запали сірник, піднеси його до пальника і лише тоді відкрий кран цього пальника.
       Під час роботи газової плити, кватирку тримай відчиненою.
       Закінчивши користування газовою плитою, закрий кран пальника.
б). Правила пожежної безпеки при користуванні газом. «Довідкове бюро»
ü   Не можна сушити над газовою плитою речі.
ü   Не можна залишати запалені газові пальники без нагляду. Вогонь може загаситися киплячою водою. Якщо ти відчув запах газу, потрібно:
ü   Повідомити дорослих.
ü   Відчинити вікно, провітрити приміщення.
ü   Перевірити, чи закриті крани на плиті і на трубі.
ü   Не запалювати сірників, не вмикати світло та електроприлади.
ü   У разі необхідності зателефонувати в газову службу за телефоном 104.
     IV.Закріплення вивченого матеріалу.
1.Дайте відповіді
-     Чим небезпечний газ?
-     Де на газовій плиті можна виключити подачу газу?
-     Як перекрити подачу газу на газовій трубі?
-     Що потрібно робити, коли в приміщенні чути запах газу?
-     Чого не можна робити в жодному разі?
-     За яким телефонним номером викликають аварійну службу?
-     Чи правильними були дії бабусі?
Старенька бабуся жила на першому поверсі двоповерхового будинку. Тієї ночі вона погано спала. Боліла голова. Вона піднялася та попрямувала з кімнати на кухню. В ко­ридорі вона відчула різкий запах газу. Бабуся увімкнула світло у кухні. Що було далі не пам’ятає. Прокинулась в лікарняній палаті. Обличчя та руки були обпечені...
-     Як ви думаєте що трапилось?
3.Рольова гра.
Складіть поради бабусі, як слід поводитись при вияві запаху газу.
б)  Доберіть правильне рішення.
Увійшовши до квартири, ви почули запах газу.
□ Зателефоную батькам.
□ Відкрию вікно на кухні й ввімкну плиту.
□ Спробую перевірити, де саме витікає газ.
4.Вставте пропущені слова.
Не залишай включену газову плиту__________ . Слідкуй за ____ , яка ки­пить. При кипінні рідина може___________________ , залити__________ та викликати витік
_________ . Газом можна___________ . Дуже небезпечні__________ та
_________ , які висять над газовою плитою. Вони можуть__________ .
Слова для довідок: без нагляду, рідиною, виплескатися, вогонь, газу, отруїтися, руш­ники, штори, загорітися.
V. Підсумок.
         Гра «Незакінчене речення»
При витоку газу не … .

При витоку газу не … .

При витоку газу не … .



П'ятниця 10.04.2020


Тема : Щоб не сталося пожежі.



І. Актуалізація опорних знань.
Що корисного робили протягом тижня для збереження свого життя і здоров'я?
ІІ. Повторення вивченого
1. Бесіда.
Поясніть  вислів: Вогонь - добрий помічник.(в грубці, в газовій плитці, в літаку, на свічці і т.д.)
При неправильному користуванні  вогонь приводить  до пожежі.
Назвіть причини виникнення пожежі.                     
- Чим можна загасити невеликий вогонь?           
- За яким номером телефону слід викликати пожежників?          
2. Хвилинка – цікавинка
Але запамятайте одне дуже важливе правило:
          Даремно пожежників не турбуй!                Чому?
Через пустуна, який навмисне викличе пожежників, може згоріти якийсь будинок, бо вони не встигнуть туди приїхати.
 Сьогодні  ми поговоримо про одну з причин виникнення пожеж - неправильне користування  електроприладами, а саме - обігрівальними приладами
III.  Вивчення нового матеріалу
1. Повідомлення вчителя.
Електроприлади допомагають нам у житті. Важко уявити наше життя без них. Назвіть електроприлади
Коли стає прохолодно  люди часто використовують обігрівальні прилади.
Вони бувають різні.                          
2. Робота у підручнику с.81 - 83
Читання учнями правил користування обігрівальними приладами. 
Розгляд ілюстрацій. Чого робити не можна?
- Які  правила відносяться не лише до обігрівальних приладів?
Електричну енергію виробляють на електростанціях. Від них електричний струм подається на підприємства і в житлові будинки за допомогою ліній електропередач. Так працюють турбіни на електростанціях.  Так струм подається від електростанції до будинків та електричних приладів.
Запам'ятайте! Виробництво електричного струму коштує дорого. Економте електроенергію, вимикайте електроприлади, якими не користуєтеся.
ІV. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Довідникове бюро
Довідкове   бюро»  інформує :
1. Як одягаються пожежники?                          
Пожежники одягають брезентовий костюм який складається з двох шарів, що захищає від вогню  та води.  Голову від ударів захищає казка, на руки одягають рукавиці, на ногах чоботи. Для роботи у вогні та димові  пожежники мають апарат для дихання..
2. Про пожежні машини                                  
У пожежників працюють спеціальні машини. Вони обладнані цистерною з водою та баком із спеціальною піною, довгим шлангом - рукавом, складальною драбиною. Ще машини мають звуковий сигнал. Іноді на допомогу пожежним підключаються і вертольоти.
3. Чим пожежники тушать пожежу?                     
 Пожежники пожежу заливають водою із спеціальних шлангів - рукавів. Воду у шланги накачують насоси. Крім того, пожежу тушать спеціальною піною, яка знаходиться у вогнегасниках.

V. Робота в групах                                 

Прочитайте "Поведінка при пожежі". Допишіть потрібні слова.                              Необхідно:

1. Знеструмити телевізор, або повністю квартиру.

2. Відключений телевізор спробуй загасити , накривши його _______________________________.

3. Якщо горіння продовжується, то залишається викинути  телевізор через вікно. Попередньо переконавшись, що там немає людей.

4. Якщо телевізор вибухнув і пожежа посилюється, не піддавати життя небезпеці, _________________ приміщення. .

 5. Викликати пожежників за телефоном__________.

 

Пожежа на балконі. Необхідно:

 1. Викликати пожежників за телефоном__________.

2. Спробуйте загасити підручними засобами : _______________, _______________.

3. Якщо вогонь набирає силу, то негайно покинути,  щільно закривши за собою двері.

4. В ході гасіння можна ___________ гарячі речі та предмети вниз. Попередньо переконавшись, що там немає людей.

5. Попередьте сусідів з верхніх поверхів, що у вас  пожежа.

Дим  у під'їзді.

 1. Викликати пожежників за телефоном__________.

2. Якщо дим не густий, спробуйте визначити місце горіння.

3. Повідомте мешканців будинку про небезпеку. Спробуйте загасити пожежу з допомогою сусідів підручними засобами____________, _________________, ________________________.

4. Якщо у під'їзді густий дим,  ви не можете вибратися на вулицю,  то потрібно негайно  повернутися в квартиру і щільно закрити двері.

5. Можна вийти на балкон і постаратися привернути увагу до себе перехожих.  

Пожежа в багатоповерховому будинку.

  1. Викликати пожежників за телефоном__________.

2. З'ясуйте, звідки небезпека, а потім рухайтесь у протилежний бік, прямуючи до  виходу.

3. Користуватися ліфтом під час пожежі категорично ______________________.

4. Спускаючись  вниз тримайтесь за стіни, поручні, дихайте прикрившись _____________.

5. Якщо ви не зможете вибрати на вулицю, потрібно негайно повернутися  до квартири. Вийти на балкон, постарайтесь привернути до себе увагу.


VІ. Підсумок уроку.                               
Ви отримали нові знання.  Гарно вивчили правила протипожежні і  будете їх завжди виконувати.  Вручення емблем юних пожежників
Дякую вам за працю.                                                                                                                                           



Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Об'ява